Η Θούλη Σιδηροπούλου στην ενότητα ΑΠΟΨΕΙΣ στο Catoptro!
Η Ευρώπη των Λαών αποτελεί μια κοινότητα, γιατί συγκροτείται και
στηρίζεται σε ένα κοινό πολιτιστικό βάθρο υπηρετώντας τις ίδιες ανώτατες
πνευματικές αξίες.
Αυτά τα καθαρά
πνευματικά στοιχεία προσδιορίζουν και τα φυσικά της όρια. Ισχύει και για
την Ευρώπη και για κάθε προηγμένη κοινότητα ανθρώπων, αυτό πού, κατά
τον λόγο του Ισοκράτη, ίσχυε για την αρχαία Ελλάδα: «...καὶ μᾶλλον
Ἕλληνας καλεῖσθαι τοὺς τῆς παιδεύσεως τῆς ἡμετέρας παρά τοὺς τῆς κοινῆς
φύσεως μετέχοντας» (Πανηγυρικός §50).
Σε καμμία
ιστορική στιγμή του ο ευρωπαϊκός πολιτισμός δεν αποκάλυψε την σχέση του
με την ελευθερία, σαν θεώρηση της ελευθερίας των καταπιεζόμενων στο να
επιλέγουν ελεύθερα τους καταπιεστές τους.
Αυτή την
“ελευθερία” η Ευρώπη την θυμάται και την νιώθει ακόμα στο πετσί της.
Αναστρέφοντας την πραγματικότητα και νιώθοντας την δύναμη της σχέσης,
που έχει ο Ευρωπαϊκός Πολιτισμός με την ελευθερία, η Παγκόσμια Τάξη και η
Γερμανική Ευρώπη προσπαθούν τάχα να προβάλλουν μια δική τους πρόταση
ελευθερίας.
Λες και η
ιστορική μνήμη είναι προνόμιο κάποιων ελάχιστων φανατικών, που
δικαιούνται και μπορούν κάθε στιγμή να την διαγράψουν από την συνείδηση
των ευρωπαϊκών λαών.
Η Παγκόσμια Τάξη
και η Γερμανική Ευρώπη με όλες τις μεταμφιέσεις και τις παραλλαγές της
δεν μπορεί να γίνει, ούτε φιλελεύθερη αλλά, ούτε και προοδευτική εκ…
φύσεως και θέσεως.
Δεν πείθει
κανέναν.
Όλοι ξέρουν, ότι το παρελθόν της είναι και ανελεύθερο και
αιματοκυλισμένο.
Όλοι πιστεύουν, ότι οι υποσχέσεις και οι επιταγές των αναγκαστικών
διαταγμάτων της… είναι ταυτόσημα ενός πολύ επικίνδυνου αυταρχισμού,
συνώνυμα ενός εφιαλτικού παρελθόντος.
Οι Ευρωπαίοι πολίτες
μπορούν εύκολα να αποκρυπτογραφήσουν και να συγκρίνουν την “ελευθερία”
της υποταγής με την ελευθερία της δημοκρατικής οργάνωσης και της
διαχείρισης της σύγχρονης κοινωνικής ζωής στον πλούτο και την
πολυπλοκότητα της, με την γνήσια ελευθερία της αυτοδιαχείρισης.
Η “ελευθερία”,
που επαγγέλλεται η Παγκόσμια Τάξη και η Γερμανική Ευρώπη είναι η υποταγή
του κοινωνικού συνόλου στα ιδιωτικά συμφέροντα μιας κάστας ανθρώπων,
που αποτελούν το εγχώριο, το ευρωπαϊκό, το παγκόσμιο κατεστημένο.
Είναι η
“ελευθερία” της φυγής και της αποξένωσης, που υποτάσσεται σε ταξικές,
πολιτικές, οικονομικές και ιδεολογικές δεσμεύσεις και είναι η ελευθερία,
που βρίσκει την έκφρασή της σε ένα κοινωνικό σύστημα, που συνεχώς
αναπαράγει την ΚΑΤΑΠΙΕΣΗ και τον ΚΑΤΑΝΑΓΚΑΣΜΟ, την ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ και την
ΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ, την ΑΔΙΚΙΑ και τον ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟ.
Δεν είναι
καθόλου τυχαίο άλλωστε, ότι σήμερα η Γερμανία είναι για τους επενδυτές
μία από τις λίγες περιοχές, όπου οι αποταμιεύσεις είναι ασφαλείς και τα
κεφάλαια αυτά γεμίζουν τα κρατικά ταμεία, αναθερμαίνουν την οικονομία
και δίνουν τη δυνατότητα στους Γερμανούς να αγοράζουν ακίνητα.
Την ώρα, που η
Νότια Ευρώπη βυθίζεται στην πιο απάνθρωπη και σκοτεινή κρίση, οι
Γερμανοί ποτέ δεν περνούσαν καλύτερα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Die
Zeit».
Επιπρόσθετα η
βοήθεια προς την Κύπρο κατέδειξε, ότι οι “μηχανισμοί της ευρωδιάσωσης”
δεν ενδιαφέρονται κι ιδιαίτερα, ούτε για τους περιορισμούς, που επέβαλε
το Ομοσπονδιακό Συνταγματικό Δικαστήριο, ούτε για τις ίδιες αυτές
καθαυτές τις Ευρωπαϊκές Συνθήκες…
Η Γερμανική Ευρώπη οδηγεί τους Ευρωπαϊκούς Λαούς σε μια ιδιότυπη
Δημοκρατία των Αναγκαστικών Διαταγμάτων… ενώ κάθε διαδικασία διάσωσης
ενός ευρωπαϊκού κράτους δημιουργεί το δικό της Δίκαιο.
Αυτό όμως δεν
αποτελεί καθόλου το ιστορικά ορθό, το πολιτικά εφικτό και το πολιτισμικά
αρμόζον.
Γιατί τα βασικά γνωρίσματα των Ευρωπαίων πολιτών, τόσο τα διανοητικά,
όσο και τα κοινωνικά, εμφανίζονται μαζί με τον πρώτο ευρωπαϊκό
πολιτισμό, στον χώρο, όπου είχε ριζώσει χίλια σχεδόν χρόνια προ Χριστού,
ο ελληνικός κόσμος.
Οι αρχές και οι
αξίες του ελληνικού κόσμου είναι συνυφασμένες με τις αρχές και τις αξίες
του ευρωπαϊκού πολιτισμού: ειρήνη και δικαιοσύνη στον κόσμο, σεβασμός
των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αξιοπρέπεια και ανάπτυξη σε δημοκρατικές
κοινωνίες.
Το ευρώ είναι
σημαντικό, ως θεσμός ευημερίας για τους ευρωπαίους πολίτες, αλλά
σημαντικότερα όλων είναι το Δίκαιο και η Δημοκρατία.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.