Νέα από το «Μέτωπο Ανάπτυξης»
Για 27η χρονιά πραγματοποιήθηκε η διεθνής έκθεση τουρισμού PHILOXENIA στη Θεσσαλονίκη, στον εκθεσιακό χώρο της HELEXPO. Τα εγκαίνια της έκθεσης έγιναν το βράδυ της Παρασκευής 18 Νοεμβρίου, με την παρουσία των υφυπουργών Πολιτισμού-Τουρισμού κ.κ. Νικητιάδη και Αλεβιζάτου, εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης και του επιχειρηματικού κόσμου του τουρισμού. Απών και πάλι ο Υπουργός Πολιτισμού-Τουρισμού κ. Παύλος Γερουλάνος.
Κοινή τύπου πάντως η επισήμανση και η παραδοχή όλων: ότι ο τουρισμός είναι ο μόνος τομέας στη χώρα μας με θετικό συντελεστή εισοδήματος και μπορεί να αποτελέσει το μοχλό ανασύνταξης της οικονομίας και της ανάπτυξης της χώρας. Στόχος η Ελλάδα να καταταχθεί στις δέκα πρώτες χώρες τουριστικού προορισμού στον κόσμο.
Να σημειωθεί ότι στην ίδια εκδήλωση βραβεύτηκαν οι δημοφιλέστεροι τουριστικοί προορισμοί που ψηφίστηκαν σε ειδικό δημόσιο διαγωνισμό που πραγματοποιείται κάθε χρόνο.
Απούσα και μακριά από όλες τις κατηγορίες διάκρισης η Πιερία…
Η Θεσσαλονίκη, η Χαλκιδική και η Πέλλα από την Κεντρική Μακεδονία συγκαταλέγονται στους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Η Θεσσαλονίκη βραβεύτηκε ως η δημοφιλέστερη πόλη, η Πέλλα για το δημοφιλέστερο χιονοδρομικό κέντρο, το Καϊμακτσαλάν, ενώ η Χαλκιδική, χωρίς να πάρει την πρώτη θέση, ήταν παρούσα σε προνομιούχες θέσεις σ’ όλες σχεδόν τις κατηγορίες. Για την ιστορία, η Λευκάδα ανακηρύχθηκε για το 2011 ως ο καλύτερος παραθαλάσσιος προορισμός, τα Ζαγοροχώρια ως ο καλύτερος ορεινός, η Αθήνα η πόλη με τις καλύτερες εκδηλώσεις. Καλύτερος ξένος προορισμός για τους Έλληνες η Γαλλία.
Σε γενικές γραμμές η φετινή έκθεση PHILOXENIA, από πλευράς οργάνωσης και συμμετοχών, βαθμολογείται με βαθμό κάτω του μετρίου, όταν όλοι διαπιστώνουν και προσδοκούν οικονομικά οφέλη ως απάντηση στη γενικότερη κρίση.
Η παρουσία της Κεντρικής Μακεδονίας στο ενιαίο περίπτερο όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων ιδιαίτερα υποτονική, πολύ γενική, χωρίς να αναδεικνύονται τα μεγάλα πλεονεκτήματα και οι ισχυροί τουριστικοί προορισμοί της Περιφέρειας.
Η παρουσία της Πιερίας, μάλλον απαρατήρητη, χωρίς ταυτότητα, χαμένη ανάμεσα στις άλλες Περιφερειακές Ενότητες χωρίς να ξεχωρίζουν τα ασύγκριτα και μοναδικά της φυσικά πλεονεκτήματα.
Δεν είδαμε τον Όλυμπο με τους παραδοσιακούς του οικισμούς, τις ψηλότερες κορυφές, με τα φιλόξενα καταφύγια και τις μαγευτικές ορειβατικές διαδρομές, τον διεθνή αγώνα Olympus Marathon.
Δεν διακρίναμε τα Πιέρια, με το κοντινότερο για τους Θεσσαλονικείς χιονοδρομικό κέντρο. Ευτυχώς οι επαγγελματίες του Ελατοχωρίου είχαν δικό τους περίπτερο.
Δεν γνωρίσαμε τις παραλίες της Πιερίας με τα σύγχρονα καταλύματα και τις υποδομές ποιότητας. Εκεί που οι ακτές αγγίζουν τις παρυφές και βρέχουν τις ρίζες του Ολύμπου.
Δεν πληροφορηθήκαμε για τις σπουδαίες αρχαιότητες του Δίου, του Μακρυγιάλου, των Λειβήθρων, την επαφή με το μύθο και την ιστορία, σε συνδυασμό με τις σημαντικές εκδηλώσεις πολιτισμού του Φεστιβάλ Ολύμπου.
Όλα αυτά δεν τα διέκρινε ο επισκέπτης στην πτέρυγα της Κεντρικής Μακεδονίας και φυσικά στο περίπτερο της Πιερίας. Δεν υπήρχε ερέθισμα, δεν υπήρχε πρόκληση να σταθεί ο απαιτητικός επισκέπτης στο περίπτερο μας.
Αντί αυτού, την Παρασκευή μπροστά στο περίπτερό μας, δεν γνωρίζουμε ποιος είχε τη φαεινή ιδέα, συνέβη κάτι κωμικοτραγικό. Ένα κακοστημένο άγημα αρχαίων Μακεδόνων στρατιωτών να αποδίδει δήθεν τιμές με αρχαϊκά στρατιωτικά παραγγέλματα. Αυτό δεν ήταν προβολή, προσβολή σίγουρα…
Υπάρχει πράγματι έλλειμμα τουριστικής προβολής σήμερα στην Πιερία. Θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το θέμα της προβολής πολύ σοβαρά. Η Πιερία μπορεί να εξελιχθεί σε σημαντικό τουριστικό προορισμό, γιατί όχι μεταξύ των πρώτων στην Ελλάδα. Τα πλεονεκτήματα που διαθέτει συνηγορούν γι’ αυτό. Σπάνια, περιοχή στη χώρα μας συνδυάζει θάλασσα με βουνά σαν τον Όλυμπο και τα Πιέρια, μοναδικές αρχαιότητες, μνημεία, πολιτισμό αλλά και άρτιες υποδομές, που μπορούν βέβαια να βελτιωθούν περισσότερο. Επιπλέον είναι η περιοχή με την καλύτερη προσέγγιση, με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα.
Ήταν ταπεινωτικό για όλους εμάς τους Πιεριείς που βρεθήκαμε στην απονομή των τουριστικών βραβείων. Μάταια περιμέναμε να ακουστεί κάπου και η Πιερία. Ζηλέψαμε τους γείτονές μας της Χαλκιδικής. Θα πρέπει να παραδεχτούμε πως προηγούνται κατά πολύ στην οργάνωση. Ο Τουριστικός Οργανισμός που έχουν δημιουργήσει κάνει ιδιαίτερα σημαντική δουλειά. Εκεί βέβαια συμμετέχουν όλοι οι φορείς και κυρίως οι επιχειρηματίες. Δεν αρκούνται στις πρωτοβουλίες των κρατικών και αυτοδιοικητικών φορέων. Τους είδαμε πρόσφατα στις εκθέσεις του Λονδίνου, του Παρισιού, τους είδαμε στη HELEXPO να συμμετέχουν με ξεχωριστό και εντυπωσιακό περίπτερο, εκτός αυτού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Ας παραδειγματιστούμε από την εμπειρία τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.