PDF | DOC | Συμπληρωματική εγκύκλιος για την εφαρμογή του προγράμματος Δι@ύγεια».
Το πρόγραμμα Δι@ύγεια λειτουργεί από την 1η Οκτωβρίου 2010. Έως σήμερα έχουν αναρτηθεί περίπου 2.400.000 αποφάσεις από 2.949 Φορείς της Δημόσιας Διοίκησης. Στατιστικά χρήσης είναι διαθέσιμα στο σύνδεσμο http://et.diavgeia.gov.gr/f/all/stats.
Το Πρόγραμμα Δι@ύγεια επιλέχθηκε και παρουσιάστηκε ως καλή πρακτική για τη Δημόσια Διοίκηση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Συνεδρίου Ποιότητας 2011 (European Quality Conference) στη Βαρσοβία (http://www.eupan.eu/3/87/&for=show&tid=17), ενώ έχει παρουσιαστεί ως καινοτόμα ιδέα σε Πανευρωπαϊκό Εργαστήρι Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στη Σόφια (http://www.publicadministrationreform.eu/?q=node/75).
Για την καλύτερη εφαρμογή του Προγράμματος και την πληρέστερη ενημέρωση, εφιστούμε την προσοχή σας στα παρακάτω θέματα:
1. Επικαιροποίηση στοιχείων φορέων στο πρόγραμμα Δι@ύγεια
Παρακαλούνται οι ΟΔΕ Δι@ύγεια ανά φορέα να προχωρήσουν άμεσα στην επικαιροποίηση των στοιχείων του φορέα τους (ΑΦΜ, Επωνυμία, Διεύθυνση κ.ά.). Η ενέργεια της επικαιροποίησης των στοιχείων γίνεται μέσω της επιλογής “Επικαιροποίηση Στοιχείων Ενταγμένου Φορέα” που είναι διαθέσιμη στην εφαρμογή διαχείρισης του Δι@ύγεια.
Επίσης, υπενθυμίζεται η ανάγκη για τακτική επικαιροποίηση των στοιχείων των Υπογραφόντων, Μονάδων, Χρηστών κ.λ.π. (ενεργά / μη ενεργά).
2. Ορθή συμπλήρωση των μεταδεδομένων των αναρτητέων πράξεων
Υπενθυμίζεται η ανάγκη για πλήρη και ορθή συμπλήρωση όλων των απαραίτητων μεταδεδομένων (συμπληρωματικά στοιχεία προσδιορισμού και περιγραφής) κάθε αναρτητέας πράξης βάσει των οδηγιών, με σκοπό την αποτελεσματική αναζήτηση των εγγράφων από τους ενδιαφερομένους και την ουσιαστική προώθηση της διαφάνειας.
3. Ασφάλεια κατά τη χρήση των εφαρμογών
Με τη χρήση των κωδικών πρόσβασης (όνομα χρήστη και κωδικός) στην εφαρμογή αναρτήσεων και διαχείρισης του Δι@ύγεια, εξασφαλίζεται ο περιορισμός χρήσης μόνο από τα εξουσιοδοτημένα στελέχη κάθε Φορέα καθώς και η επιβεβαίωση των ενεργειών έκαστου χρήστη. Η χρήση των κωδικών πρόσβασης από τους διαχειριστές και τους εκδότες και συντάκτες αναρτητέων πράξεων πιστοποιεί ότι κάθε ανάρτηση ή άλλη ενέργεια χρήσης έχει πραγματοποιηθεί από τον πιστοποιημένο χρήστη ο οποίος συνδέεται με τους κωδικούς και με τη συγκεκριμένη ενέργεια. Τονίζεται ότι έκαστος χρήστης είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την εξασφάλιση του απορρήτου των κωδικών του καθώς και για όλες τις πράξεις που διενεργούνται με τους προσωπικούς του κωδικούς.
Για την επίτευξη της ασφάλειας στην πρόσβαση των εφαρμογών υπενθυμίζουμε τους παρακάτω κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται αυστηρά:
- Τα στοιχεία πρόσβασης (όνομα χρήστη και κωδικός) δεν κοινοποιούνται σε κανέναν τρίτο, ούτε τηλεφωνικά ούτε με email. Δεν πρόκειται, σε καμία επικοινωνία στο πλαίσιο της τεχνικής και επιχειρησιακής υποστήριξης, να ζητηθούν από χρήστες και διαχειριστές οι κωδικοί πρόσβασης που χρησιμοποιούν.
Καμία κοινοποίηση στοιχείων δεν πρέπει να γίνεται και σε παραπλανητικά “spam email”, τα οποία ισχυρίζονται -ψευδώς- ότι αποστέλλονται από κάποια υπαρκτή και νόμιμη υπηρεσία ή εταιρεία, σε μία προσπάθεια να παραπλανήσουν τον παραλήπτη και να του αποσπάσουν απόρρητα δεδομένα για να χρησιμοποιηθούν στη συνέχεια για την πραγματοποίηση μη εξουσιοδοτημένων και παράνομων συναλλαγών.
- Έκαστος χρήστης πρέπει να αλλάζει περιοδικά τον κωδικό του και να επικαιροποιεί τα στοιχεία του στο σύστημα μέσα από την εφαρμογή αναρτήσεων (επιλογή “Διαχείριση του Χρήστη μου/Αλλαγή κωδικού”). Ο κάθε χρήστης είναι υπεύθυνος για την ασφαλή διαφύλαξη και διαχείριση αυτών των στοιχείων. Ως εκ τούτου, τα στοιχεία πρόσβασης δεν πρέπει να σημειώνονται σε μέρη όπου μπορούν να αποκαλυφθούν π.χ. σε εκτεθειμένα χαρτιά ή αρχεία.
- Για την πρόσβαση στην εφαρμογή αναρτήσεων και διαχείρισης, οι χρήστες συνδέονται και εισέρχονται στην εφαρμογή με χρήση της διεύθυνσης ασφαλούς πρόσβασης SSL: “https://app.diavgeia.gov.gr/apofaseis” και όχι με άλλο τρόπο (κάθε χρήστης οφείλει να επιβεβαιώσει τη σωστή διεύθυνση που πρέπει να έχει στο: http://diavgeia.gov.gr/domain.png).
Αν κάποιος χρήστης αντιληφθεί κάτι διαφορετικό, παρακαλείται, άμεσα, να υποβάλει μήνυμα ενημέρωσης στην υπηρεσία υποστήριξης του προγράμματος Δι@ύγεια (helpdesk) και να επικοινωνήσει με το Συντονιστή της ΟΔΕ του φορέα του.
- Μετά το πέρας χρήσης της εφαρμογής και αν ο χρήστης δεν επιθυμεί την άμεση χρήση του προγράμματος Δι@ύγεια, θα πρέπει να επιλέγει πάντα την ένδειξη “ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΗ”.
- Οι Διαχειριστές, κατά την αρχική δημιουργία νέων χρηστών, θα πρέπει να επιλέγουν δύσκολα συνθηματικά που περιέχουν σύμβολα, αριθμούς και χαρακτήρες.
4. Επικαιροποίηση κατάστασης εποπτευόμενων φορέων
Για την εξασφάλιση της ένταξης όλων των υπόχρεων φορέων στο πρόγραμμα Δι@ύγεια αλλά και της σωστής απεικόνισης των ήδη ενταγμένων φορέων στους δικτυακούς τόπους του Δι@ύγεια, είναι απαραίτητη η ορθή και συνεχής επικαιροποίηση της κατάστασης των ενεργών φορέων.
Υπενθυμίζεται ότι όλοι οι φορείς όπως Υπουργεία, ΟΤΑ και όσοι άλλοι έχουν εποπτευόμενους φορείς, πρέπει να φροντίζουν για την πλήρη ένταξη του συνόλου των εποπτευόμενων φορέων τους καθώς και την υποστήριξή τους σε επιχειρησιακά και τεχνικά θέματα.
Αμέσως μετά την επίσημη σύστασή τους, πρέπει να εντάσσονται στο Πρόγραμμα όλοι οι υπόχρεοι νέοι φορείς. Αμέσως μετά την κατάργηση ενταγμένων φορέων πρέπει αντίστοιχα να υποβάλλεται αίτημα μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας υποβολής αιτημάτων υποστήριξης του Προγράμματος Δι@ύγεια (helpdesk – http://ticketing.ktpae.gr/diavgeia/Default.aspx?frm=3), για την κατάργησή τους από το σύστημα και την ακύρωση των κωδικών που έχουν αποδοθεί στους χρήστες του φορέα.
5. Συνέργειες του προγράμματος Δι@ύγεια με το πρόγραμμα ΑΓΟΡΑ
Στο πλαίσιο του N.4013/2011 για την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων έχει συσταθεί στο ΥπουργείοΟικονομίας, ΑνταγωνιστικότηταςκαιΝαυτιλίας το Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων. Στόχοι του Μητρώου είναι η διαφάνεια στις προμήθειες του ευρύτερου Δημοσίου Τομέα, η μείωση του κόστους προμηθειών, η ενίσχυση του ανταγωνισμού και η καλύτερη παρακολούθηση και σχεδιασμός του προϋπολογισμού Δημοσίου Τομέα.
Στο Μητρώο καταχωρούνται από τους υπεύθυνους συντάκτες όλα τα στοιχεία μιας σύμβασης τα οποία, σε συνδυασμό με τις διοικητικές πράξεις που ήδη καταχωρούνται στη Δι@ύγεια, διασφαλίζουν τη διαφάνεια όλων των διαδικασιών για τις προμήθειες του Δημοσίου, σε όλα τα βήματα, από τη δημιουργία του σχετικού αιτήματος έως και τις πληρωμές.
Η πρόσβαση στο μητρώο γίνεται, για λόγους διευκόλυνσης, με τα ίδια στοιχεία σύνδεσης που διατηρούνται και στο πρόγραμμα Δι@ύγεια.
Περισσότερες πληροφορίες και χρήσιμο ενημερωτικό υλικό είναι διαθέσιμο στο σύνδεσμο http://agora.gov.gr/.
Οι Διευθύνσεις Διοικητικού των Υπουργείων παρακαλούνται να γνωστοποιήσουν την εγκύκλιο σε όλους τους φορείς του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα που εποπτεύουν
Επίσης, οι Διευθύνσεις Διοίκησης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Χώρας παρακαλούνται να γνωστοποιήσουν την εγκύκλιο αυτή σε όλους τους φορείς του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα που εποπτεύουν συμπεριλαμβανομένων και των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού της χωρικής τους αρμοδιότητας.
Η εγκύκλιος έχει καταχωρηθεί στο δικτυακό τόπο της Υπηρεσίας μας [ www.ydmed.gov.gr ].
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι μπορείτε να υποβάλλετε ερωτήματα και αιτήματα για επιχειρησιακά και τεχνικά θέματα, μέσω της εφαρμογής εξυπηρέτησης αιτημάτων (HelpDesk) του Προγράμματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.