ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ
ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ «ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΥΠΑΘΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ»
Καλημέρα.
Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να
καταθέσει πρόταση νόμου με δέσμη μέτρων για την προστασία ευπαθών ομάδων
της ελληνικής κοινωνίας.
Η κρίση που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία
χρόνια θίγει το σύνολο βέβαια του λαού, όλα τα κοινωνικά στρώματα,
ιδίως τα μεσαία και τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα. Υπάρχουν όμως
ορισμένες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως οι ανάπηροι, οι ανασφάλιστοι και πρωτίστως οι άνεργοι, που είναι η μεγαλύτερη κοινωνική ομάδα, που πλήττονται κατ' ένα τρόπο, ο οποίος είναι δυσβάστακτος.
Η
κοινωνική αλληλεγγύη, τα δίκτυα του κράτους δικαίου πρέπει να είναι
παρόντα και όσο γίνεται πιο αποτελεσματικά, παρά τα δημοσιονομικά όρια
που υπάρχουν. Τώρα πρέπει να διαφυλάξουμε την κοινωνική συνοχή, τώρα που
μπαίνουμε στο πιο δύσκολο αλλά ταυτόχρονα και πιο ελπιδοφόρο εξάμηνο.
Το πρώτο εξάμηνο του 2013 είναι το εξάμηνο της στροφής.
Ξέρουμε ότι συγκεντρώνονται τώρα πολλά δυσβάστακτα μέτρα, περικοπές
εισοδηματικές και επιβαρύνσεις φορολογικές, αλλά ταυτόχρονα
διαμορφώνονται και οι προϋποθέσεις για να κάνει την αναστροφή η ελληνική
οικονομία, να περάσει από την βαθιά πολυετή ύφεση που ξεκίνησε το 2008,
στην προοπτική των θετικών ρυθμών ανάπτυξης. Και το πιο ενθαρρυντικό
στοιχείο είναι ότι επιτέλους θα πιάσουμε το στόχο των λεγόμενων πρωτογενών πλεονασμάτων. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, θα αλλάξει το κλίμα, η ατμόσφαιρα, η προσδοκία.
Όλα
τα θέματα που περιλαμβάνονται στην πρόταση νόμου, έχουν τεθεί στις
ενδοκυβερνητικές συζητήσεις μεταξύ των τριών κομμάτων στη φάση της
διαμόρφωσης του νομοσχεδίου των μέτρων που ψηφίστηκε στις 7 Νοεμβρίου.
Τα
θέματα αυτά τα έχουμε θέσει κατ' επανάληψη εντός και εκτός Βουλής και
έχουμε ζητήσει, όπως ξέρετε, να υπάρχουν ειδικές προβλέψεις κυρίως για
τα άτομα με αναπηρία και τους μακροχρόνια ανέργους.
Υπάρχουν
ρυθμίσεις που μετά από την πίεσή μας έγιναν δεκτές και ψηφίστηκαν έτσι
όπως θα έπρεπε στο νομοσχέδιο των μέτρων στις 7 Νοεμβρίου. Δυστυχώς, στη
συνέχεια υπό την πίεση της τρόικα, άλλαξαν ρυθμίσεις μέσω πράξης
νομοθετικού περιεχομένου που ακόμη δεν έχει κυρωθεί από τη Βουλή.
Υπήρξαν
συμφωνίες οι οποίες δεν μετουσιώθηκαν σε νομοτεχνική διατύπωση μέσα από
την πίεση των καταστάσεων κατά τη διάρκεια μιας εξαιρετικά επιβαρυμένης
πολιτικής συγκυρίας.
Εμείς επιμένουμε στην ανάγκη να
αποσαφηνιστούν τα σημεία αυτά. Θέλουμε να τα αναδείξουμε, γι' αυτό τα
έχουμε πλήρως επεξεργαστεί νομοτεχνικά, δημοσιονομικά, τα έχουμε
συστηματοποιήσει και τα καταθέτουμε στη Βουλή με τη μορφή πρότασης
νόμου.
Το καθένα από τα μέτρα αυτά θα εμφανιστεί και με τη μορφή
τροπολογίας όταν θα έρθουν προς κύρωση οι πράξεις νομοθετικού
περιεχομένου που σχετίζονται με τα μέτρα αυτά, ή έχουν αλλάξει τις
σχετικές ρυθμίσεις σε σχέση με όσα συμφωνήθηκαν και ψηφίστηκαν στις 7
Νοεμβρίου στην καθοριστική ψηφοφορία, στην οποία το ΠΑΣΟΚ με κόπους και
κόστος στάθηκε όρθιο, κρατώντας όρθια την κοινοβουλευτική πλειοψηφία της
Κυβέρνησης.
Έχει πολύ μεγάλη σημασία να είμαστε συνεπείς.
Πιστεύουμε ότι έτσι ενισχύουμε την αξιοπιστία της Κυβέρνησης, βοηθάμε
την Κυβέρνηση να λειτουργεί με κανόνες διαφανείς και αποτελεσματικούς,
κάτι που το θέλουν και τα τρία κόμματα και επιπλέον στέλνουμε μηνύματα
που αφορούν τη διαπραγμάτευσή μας με την τρόικα η οποία είναι δυστυχώς
διαρκής, πάντα προκύπτουν προβλήματα και πρέπει να καταλάβουν και οι
Ευρωπαίοι εταίροι μας ότι υπάρχουν πράγματα ελαχίστου δημοσιονομικού
κόστους, αλλά τεράστιου κοινωνικού κόστους.
Και πρέπει στην Ελλάδα να διαφυλάξουμε και τη δημοκρατία και την πολιτική και την κοινωνική συνοχή. Ειδικότερα αυτό που προτείνουμε είναι:
1. Η εξαίρεση των βαριά αναπήρων,
αυτών δηλαδή που είναι παραπληγικοί, που είναι αιμορροφιλικοί, που
έχουν αναπηρία άνω του 80%. Την εξαίρεση λοιπόν των βαριά αναπήρων από
τις περικοπές που έγιναν στις συντάξεις και τα δώρα -και τις συντάξεις
του Δημοσίου και τις συντάξεις του κοινωνικο-ασφαλιστικού συστήματος.
2. Δεύτερο μέτρο, να μην κοπεί το ΕΚΑΣ για όσους είναι κάτω των 65 ετών, εφόσον είναι ανάπηροι ή παιδιά.
Γιατί έχουμε και καταστάσεις οριακές που είναι ανάπηρος ο δικαιούχος ή
είναι παιδί ο ίδιος ο δικαιούχος και η καταπολέμηση της παιδικής
φτώχειας είναι καθήκον ηθικό για όλους μας, η δε αναπηρία είναι πάντα
συντελεστής φτώχειας γιατί το ανάπηρο άτομο κουβαλάει δυο σταυρούς: τον
σταυρό της αναπηρίας και το σταυρό της οικονομικής κρίσης.
3. Τρίτο μέτρο, η επέκταση των ισχυουσών μέχρι και για φέτος προβλέψεων για την ιατροφαρμακευτική κάλυψη των μακροχρόνια ανέργων.
Αυτό πρέπει να παρατεθεί και για το 2013 ώσπου να δούμε πως θα
εξελιχθούν τα μεγέθη της ελληνικής οικονομίας, ώστε να περιοριστεί
ριζικά το φαινόμενο των λεγόμενων ανασφάλιστων πολιτών.
4. Τέταρτο μέτρο, έχουμε συμφωνήσει με την αύξηση του γενικού ορίου συνταξιοδότησης στα 67 αλλά είναι απολύτως αναγκαίο, το είχαμε πει κατ' επανάληψη να υπάρχει μια μεταβατική περίοδος από τα 65 στα 67,
εκεί που έχουμε ανέργους μεγάλης ηλικίας που περίμεναν να βγουν στη
σύνταξη και τώρα πρέπει να μείνουν άλλα 2 χρόνια σε ανεργία, χωρίς
σύνταξη. Εδώ χρειάζεται οπωσδήποτε μεταβατική ρύθμιση.
5. Επίσης πέμπτο μέτρο. Υπάρχει μια αδικία στις συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις των αγροτών, γιατί ενώ έχουν υπαχθεί όλοι στα γενικά όρια που έχουμε πει, για όλους τους άλλους υπάρχει η δυνατότητα να πάρεις σύνταξη σε μικρότερη ηλικία αν έχεις πάρα πολλά χρόνια εργασίας. Αυτό δεν προβλέπεται για τους αγρότες.
6. Υπάρχουν και ορισμένα άλλα θέματα τα οποία αφορούν τη ρύθμιση των αποδοχών ορισμένων κλάδων τεχνικού και εξειδικευμένου προσωπικού,
τους οδηγούς των αστικών συγκοινωνιών, ή τους 500 εργαζόμενους που
είχαν προσληφθεί από το ΑΣΕΠ για την Αγροτική και πήγαν στο ΙΚΑ και τώρα
υπάρχει ένα νομικό πρόβλημα το οποίο πρέπει να λυθεί. Αυτό το
προσθέσαμε με την ευκαιρία της πρότασης νόμου.
Το κύριο σημείο της πρότασης είναι να υπάρχει ένα δίχτυ ασφαλείας,
το κράτος να δείχνει την αλληλεγγύη του όχι με τη μορφή της
φιλανθρωπίας ή της δωρεάς, αλλά με τη μορφή του καθήκοντος συμπαράστασης
και αλληλεγγύης.
Σας εξήγησα τις διατάξεις, ορισμένες αποσαφηνίσεις θα δοθούν στη συνέχεια στις ερωτήσεις. Απλώς να διευκρινίσω για τους ανέργους ότι πρέπει οπωσδήποτε να βελτιωθεί η σχετική ρύθμιση, ώστε οι ημέρες ασφάλισης από 600 που είναι τώρα να πάνε στις 300. Και αύξηση 100 ημερών/έτος, μετά τη συμπλήρωση του 30ού έτους ηλικίας.
Και το ίδιο βεβαίως που αφορά τους μισθωτούς πρέπει να προβλεφθεί και
για τους ασφαλισμένους στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών,
γιατί τώρα έχουμε ανέργους προερχόμενους από ελεύθερα επαγγέλματα
ασφαλισμένα στον ΟΑΕΕ.
Και για τους αγρότες να
διευκρινίσω ότι ενώ σε όλα τα Ταμεία σε ηλικία 62 ετών με 40 έτη
ασφάλισης μπορείς να πάρεις σύνταξη, στον ΟΓΑ σε ηλικία 62 ετών με 40
έτη δεν μπορείς, κάτι το οποίο πιστεύουμε ότι είναι παραδρομή και πρέπει
οπωσδήποτε να διορθωθεί ως μήνυμα για τον αγροτικό πληθυσμό.
Είμαστε στη διάθεσή σας για ερωτήσεις.
Φ. Γεννηματά:
Πριν σας δώσω τον λόγο, θα ήθελα κατ' αρχήν να σας ευχαριστήσω που
ανταποκριθήκατε όλοι στην πρόσκλησή μας. Θα ήθελα να επισημάνω ότι
θεωρούμε εξαιρετικά σημαντικό αυτή την πρωτοβουλία. Πιστεύουμε ότι είναι
ιδιαίτερης σημασίας η έμπρακτη και έγκαιρη φροντίδα και πρόνοια του
κράτους απέναντι στις ευπαθείς ομάδες και ιδιαίτερα στους ανάπηρους,
στους ανασφάλιστους και στους ανέργους. Γι' αυτό θα ήθελα να σας
παρακαλέσω να περιοριστείτε στο θέμα για το οποίο σας έχουμε καλέσει
σήμερα εδώ, γιατί θεωρούμε ότι δεν πρέπει να ξεφύγουμε από την
σημαντικότητα του συγκεκριμένου ζητήματος.
Ι. Χασαπόπουλος (Mega):
Ήθελα να ρωτήσω κ. Πρόεδρε για να καταλάβουμε, όλα αυτά που έχετε βάλει
μέσα σ' αυτή την πρόταση νόμου ψηφίστηκαν από τη Βουλή και άλλαξαν με
πράξεις νομοθετικού περιεχομένου;
Ευ. Βενιζέλος:
Ορισμένα έχουν ψηφιστεί από τη Βουλή και άλλαξαν, κυρίως η δέσμη που
αφορά τους αναπήρους και άλλα. Είχαμε ζητήσει, είχαμε συμφωνήσει,
υπήρχαν εκκρεμότητες, έπρεπε να επιβεβαιωθούν με την τρόικα, έπρεπε να
διατυπωθούν νομοτεχνικά, σημασία έχει ότι δεν έγιναν ενώ πρέπει να
γίνουν. Άρα έχουμε επαναφορά για ορισμένα θέματα στα όσα ψηφίστηκαν στις
7 Νοεμβρίου από την πλειοψηφία της Βουλής και συμπλήρωση για άλλα
θέματα που ήταν μέσα στο πακέτο της πολιτικής συμφωνίας.
Ι. Χασαπόπουλος (Mega): Αυτό ήθελα να ρωτήσω. Αυτά άλλαξαν με την πίεση της τρόικας ή άλλαξε το οικονομικό επιτελείο;
Ευ. Βενιζέλος:
Κοιτάξτε, δε θέλω να κάνω μια τέτοιου είδους αξιολόγηση γιατί πιστεύω
ότι η πίεση και η συγκυρία είναι τόσο άσχημη που ακόμη κι αν έχεις καλές
προθέσεις δε μπορείς να τις υλοποιήσεις. Σημασία για μας έχει ότι η
κυβέρνηση πρέπει να έχει έκδηλη ευαισθησία για κοινωνικές ομάδες οι
οποίες έχουν προ πολλού υπερβεί τα όρια της αντοχής τους.
Όταν
έχει να κάνει κανείς με ζητήματα ανασφάλιστων ανέργων, αναπήρων, δε
μπορεί να τ' αντιμετωπίζει με τη συνήθη δημοσιονομική λογική. Με την
ευκαιρία αυτή, να σας πω ότι στην πρόταση νόμου θα προσαρτηθεί βεβαίως η
έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου. Εμείς όμως δεν περιμένουμε την έκθεση
του Γενικού Λογιστηρίου, έχουμε υπολογίσει το δημοσιονομικό κόστος των
μέτρων, θα δείτε στο κείμενο αναδιάταξη, ποια είναι η δαπάνη που
υπολογίζεται, φυσικά μιλάμε για την πρόσθετη δαπάνη, τη δαπάνη της
βελτίωσης ή της παράτασης.
Αυτή λοιπόν η δαπάνη συνολικά είναι 122 εκατ. ευρώ. Τα 122 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα μέτρα τα οποία έχουμε ψηφίσει δεν είναι τίποτα.
Το ποσό αυτό μπορεί δημοσιονομικά ν' αντιμετωπισθεί με πολλούς τρόπους.
Τώρα που συζητούμε και το φορολογικό νομοσχέδιο υπάρχουν δυνατότητες ν'
αντληθούν τα 122 εκατ. ευρώ πάρα πολύ εύκολα, χωρίς να θιγεί καμία άλλη
κοινωνική ομάδα. Έχουμε επεξεργαστεί σχετικές λύσεις, άρα δεν υπάρχει και δημοσιονομικό πρόβλημα. Έχουμε πλήρη αίσθηση του κόστους και πλήρες σχέδιο για την αντιμετώπιση του κόστους αυτού.
Β. Κεχαγιά (Τα Νέα):
Κύριε Πρόεδρε, δυο ερωτήσεις θέλω αν σας κάνω οι οποίες είναι
αλληλένδετες όμως, αντιλαμβανόμενη την κρισιμότητα αλλά και τη
χρησιμότητα της πρότασης νόμου που μας περιγράψατε. Ήθελα να ρωτήσω,
επειδή πριν από περίπου 20 μέρες το ΠΑΣΟΚ παρουσίασε και την πρόταση
νόμου που κατέθεσε, το σχέδιο νόμου, για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Δεν
έχουμε δει όμως να προχωράει αυτή ή πρωτοβουλία, ενδεχομένως γιατί
υπάρχει κάποια «εμπλοκή» από πλευράς κυβέρνησης. Πώς προωθούνται αυτές
οι προτάσεις νόμου ώστε πράγματι ν' ανακουφίσουν τις ασθενέστερες
κοινωνικά ομάδες;
Και το δεύτερο, το αλληλένδετο. Έχει να κάνει με
το ότι μάθαμε χτες ότι δημιουργείται Γραμματεία Συντονισμού Κυβέρνησης.
Τι γίνεται με τη Διακομματική Επιτροπή που επρόκειτο να συγκροτηθεί;
Ευ. Βενιζέλος:
Αρχίζω από το δεύτερο: Η κυβέρνηση είναι ένα συνταγματικά προβλεπόμενο
όργανο που καθορίζει τη γενική πολιτική του κράτους και ασκεί την
πολιτική διεύθυνση όλου του κρατικού μηχανισμού.
Ο Πρωθυπουργός,
κατά το Σύνταγμα, είναι αρμόδιος για τη χάραξη της γενικής πολιτικής και
το συντονισμό της κυβέρνησης. Είναι λογικό να διαθέτει όργανα και
υπηρεσίες που τον βοηθούν στο έργο του, άρα εφ' όσον έκρινε ο
Πρωθυπουργός ότι πέρα από τη Γενική Γραμματεία του Υπουργικού Συμβουλίου
και τη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης χρειάζεται και Γενική
Γραμματεία Συντονισμού του κυβερνητικού έργου, εμείς δεν έχουμε καμία
αντίρρηση.
Εμάς μας ενδιαφέρει η κυβέρνηση να είναι όσο πιο
γίνεται πιο αποτελεσματική και πιο «δεμένη». Αυτό αφορά όμως την
κυβέρνηση ως κρατικό όργανο και το κράτος ως Διοίκηση. Τα τρία κόμματα
που συγκροτούν πολιτικά την κυβέρνηση, που διαμορφώνουν την
κοινοβουλευτική πλειοψηφία -και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για μας που
είμαστε μία θετική διάσταση με ψήφο υπέρ, πάντα σταθερά και με κόστος,
της κυβερνητικής πλειοψηφίας- πρέπει να διασφαλίζουν τον πολιτικό
συντονισμό της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας και δια της κοινοβουλευτικής
πλειοψηφίας, της κυβέρνησης πολιτικά. Διότι χωρίς τα τρία κόμματα, δεν
υπάρχει πολιτικά η κυβέρνηση. Άρα πρόκειται για δύο χωριστά επίπεδα στα
οποία κινούμαστε.
Σε σχέση τώρα με τις προτάσεις νόμων του ΠΑΣΟΚ. Το ΠΑΣΟΚ καταθέτει με την πρόταση αυτή την τρίτη του πρόταση νόμου.
- Η πρώτη ήταν η πρόταση για το Ταμείο Αλληλεγγύης των Γενεών μέσα από τα έσοδα που θα προέλθουν από την αξιοποίηση των υδρογονανθράκων.
Αυτό βλέπετε πόσο επίκαιρο είναι, βλέπετε ότι όλοι τώρα στρέφονται σ'
αυτό που κάνουμε, σ' αυτό που κάναμε από το 2010 έως το 2012, ο Γιάννης
Μανιάτης έχει μιλήσει επειδή χειριζόταν τα θέματα αυτά στο Υπουργείο
Περιβάλλοντος κατ' επανάληψη για το ζήτημα, υπάρχει μια επιστημονική
συζήτηση η οποία είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Σημασία έχει ότι μετά
από πολλά χρόνια, άρχισαν οι έρευνες, δημοσιεύθηκαν οι χάρτες,
οριοθετήθηκαν ζώνες και βεβαίως τώρα περνάμε στη φάση της υλοποίησης.
Αλλού σεισμικές έρευνες, αλλού γεωτρύπανα. Αυτό είναι κολοσσιαίο θέμα
και είμαστε υπερήφανοι για την εξέλιξη αυτή. Είναι μια από τις πιο
θετικές διαστάσεις της τελευταίας τριετίας μέσα στην κρίση, μέσα στη
φθορά, μέσα στην απογοήτευση.
Υπάρχουν κινήσεις οι οποίες έχουν
θετικό πρόσημο και είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτό. Άρα κάνουμε
συντηρητικούς υπολογισμούς, εμείς στην πρότασή μας υπολογίσαμε έσοδα 150
δισ. ευρώ, μακάρι φυσικά να είναι πολύ περισσότερα, αυτά πρέπει να
συγκροτήσουν έναν πυλώνα χρηματοδότησης του ελληνικού ασφαλιστικού
συστήματος. Το κοινωνικοασφαλιστικό μας σύστημα είναι σύστημα
αλληλεγγύης των γενεών. Οι φυσικοί πόροι είναι πόροι όλων των γενεών.
- Η δεύτερη πρόταση είναι τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά.
Δεν είναι μια πρόταση για να καλύψουμε ένα κενό της δημοσιογραφικής, ας
το πούμε έτσι, αντίληψης της πολιτικής. Συγνώμη για την έκφραση
«δημοσιογραφική», εννοώ τη συνηθισμένη συγκυριακή αντίληψη της
πολιτικής. Άρα λοιπόν τι είναι η πρόταση για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά;
Είναι η κωδικοποίηση της διαπραγμάτευσης που είχαμε κάνει πριν τις
εκλογές. Ο Γιώργος Κουτρουμάνης την είχε κάνει με την τρόικα ως Υπουργός
Εργασίας, αλλά δεν είχαμε προλάβει να το ψηφίσουμε πριν τη διάλυση της
Βουλής. Έχει συμφωνηθεί με πολύ κόπο, αυτό πρέπει να προωθηθεί. Είναι
δημοσιονομικά έγκυρη και από πλευράς πολιτικής διαπραγμάτευσης με την
τρόικα συμφωνημένη λύση. Δε θίγει ούτε χρηματοοικονομικά ούτε
δημοσιονομικά την κατάσταση. Και η τρίτη πρόταση είναι αυτή.
Εμείς
επιμένουμε στην ανάγκη να συζητηθούν και ει δυνατό να ψηφιστούν οι
προτάσεις στη Βουλή. Βεβαίως είμαστε έτοιμοι και για συζήτηση με τ' άλλα
κόμματα, ιδίως με τα άλλα δύο κόμματα, μπορούν να ενσωματωθούν οι
προτάσεις μας σε σχέδια νόμου, μπορούν να τροποποιηθούν εάν χρειάζεται
να γίνουν κάποιες τροποποιήσεις, η πολιτική πίεση όμως πρέπει να είναι
καθαρή.
Εμείς πώς λειτουργούμε σε σχέση με την κυβέρνηση;
Λειτουργούμε προτρεπτικά, υποστηρικτικά, ελεγκτικά. Η κατάθεση προτάσεων
νόμου ανήκει στο σκέλος της προτρεπτικής λειτουργίας. Και να πω και
κάτι άλλο: Πρέπει να τροφοδοτήσουμε και τη συζήτηση στη Βουλή. Η
Βουλή συζητά νόμους κυρωτικούς πράξεων νομοθετικού περιεχομένου. Είναι
προφανώς ότι η μέθοδος των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου πρέπει να
περιοριστεί, εκεί που είναι πραγματικά αναγκαίο.
Και όταν
η Κυβέρνηση παίρνει την πολιτική πρωτοβουλία να προτείνει στον Πρόεδρο
της Δημοκρατίας την έκδοση πράξης νομοθετικού περιεχομένου, πρέπει να
υπάρχει ένα σοβαρό, επείγον, αναγκαίο πολιτικό ζήτημα που πρέπει να έχει
συμφωνηθεί μεταξύ των πολιτικών κομμάτων σε επίπεδο αρχηγών. Έτσι
δικαιολογείται μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου. Πρέπει λοιπόν η Βουλή
να συζητά και προτάσεις νόμων και σχέδια νόμων, όχι μόνο κυρώσεις
πράξεων νομοθετικού περιεχομένου.
Δ. Μποτώνης (ΝΕΤ):
Κύριε Πρόεδρε είπατε ότι αυτό το κόστος, το δημοσιονομικό κόστος είναι
122 εκατ. ευρώ. Πραγματικά είναι μικρό ποσό μπροστά στα μέτρα που έχει
λάβει η κυβέρνηση όλη την προηγούμενη περίοδο. Όμως φαντάζομαι ότι θα
είναι και πολύ μεγάλο το ποσό για να περάσει από το τηλεσκόπιο της
τρόικας. Βλέπουμε και τώρα, πρόσφατα, χθες, έχουμε αντιρρήσεις,
ενστάσεις σε ό,τι αφορά το φορολογικό. Πόσο αισιόδοξος είστε ότι θα
γεφυρωθούν αυτές οι τελευταίες τάσεις που αφορούν το φορολογικό αλλά και
ότι θα περάσει αυτή η πρόταση νόμου από τη Βουλή;
Ευ. Βενιζέλος:
Μου έχετε κάνει δυο ερωτήσεις τώρα: Σε σχέση με τη δημοσιονομική
κοστολόγηση των μέτρων που προτείνουμε εμείς, αυτά τα 122 εκατ. ευρώ
είναι πολύ λίγα σε σχέση με το κοινωνικό όφελος, σε σχέση με το μήνυμα,
σε σχέση με τις ανάγκες των ανθρώπων. Έχει επιβαρυνθεί πάρα πολύ ο
ελληνικός λαός, γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά τι συμβαίνει. Εδώ το ζήτημα
δεν είναι οικονομικό, εδώ το ζήτημα είναι πια ηθικό στον πυρήνα της
κοινωνικής ηθικής. Μιλάμε για καταστάσεις ακραίες. Τα 120 εκατ. ευρώ
μπορούν να βρεθούν με ελάχιστες κινήσεις σε επίπεδο φορολογικού
νομοσχεδίου.
Δηλαδή μία ποσοστιαία μονάδα εδώ, μία ποσοστιαία
μονάδα εκεί, στο τίποτα. Άρα υπάρχουν και το έχουμε επεξεργαστεί και
μπορούμε ανά πάσα στιγμή να το εξηγήσουμε τεχνικά στο επιτελείο του
Υπουργείου Οικονομικών, χωρίς να επιβαρυνθεί κανείς, χωρίς κανείς να
νοιώσει ότι αδικείται ή ότι σηκώνει παραπάνω βάρος.
Στο θέμα του φορολογικού.
Στο θέμα των συνεννοήσεων με το φορολογικό νομοσχέδιο εμείς ξέρουμε
αυτά που μας έχει πει επισήμως το Υπουργείο Οικονομικών. Η τελευταία
συνεννόηση που είχαμε κάνει ήταν ότι θα κατατεθεί το νομοσχέδιο για να
ξεκινήσει η διαδικασία και να εκπληρώσουμε την προϋπόθεση σε σχέση με
τους εταίρους μας, αλλά κατά την συζήτηση στην Επιτροπή Οικονομικών
Υποθέσεων και στην Ολομέλεια θα επέλθουν οι αλλαγές που θα συμφωνηθούν
σε επίπεδο των τριών Αρχηγών, διότι υπάρχουν ορισμένες εκκρεμότητες.
Τώρα,
εάν έχει μεσολαβήσει κάτι άλλο που δεν το γνωρίζουμε, εάν έχουν ανοίξει
ξανά κάποια θέματα, εμάς ξέρετε ποιες είναι οι προτάσεις μας, τις
έχουμε δημοσιοποιήσει, τις έχουμε πει, ξέρετε που έχουμε επιμείνει.
Έχουμε επιμείνει στα θέματα που αφορούν τις οικογένειες με παιδιά, στους
νέους επαγγελματίες και στους ανέργους που γίνονται επαγγελματίες για
να λύσουν το πρόβλημά τους, στους αγρότες.
Θέλουμε να πιστεύουμε
ότι τελικά θα βρεθούν οι καλύτερες δυνατές λύσεις, μέχρι την ψήφιση στην
Ολομέλεια, αλλά από κει και πέρα η Κυβέρνηση είναι αυτή η οποία θα
καταθέσει το νομοσχέδιο και εμείς θα τοποθετηθούμε στη συνάντηση των
Αρχηγών και στη Βουλή πλέον.
Χ. Κούτρας (ΣΚΑΪ):
Κύριε Πρόεδρε, αυτό που περιγράφετε για την πρόταση νόμου του ΠΑΣΟΚ
έχει ένα πίσω-μπρος, όπως το περιγράψατε. Ψηφίστηκε, άλλαξε. Και θέλω
να σας ρωτήσω επανερχόμενος ουσιαστικά στην ερώτηση που σας έκανε η κα
Κεχαγιά, υπάρχει έλλειψη συντονισμού στην Κυβέρνηση; Γιατί βλέπουμε και
για απλά θέματα, παραδείγματος χάριν για το ωράριο τις Κυριακές, το
ΠΑΣΟΚ κατήγγειλε έλλειψη ενημέρωσης κι επειδή αναφερθήκατε κι εσείς στις
πράξεις νομοθετικού περιεχομένου οι οποίες πρέπει να περιοριστούν, χθες
υπήρξε μια πράξη νομοθετικού περιεχομένου για τους υπαλλήλους της
Βουλής, ενημερωθήκατε, συμφωνήσατε, υπάρχει συντονισμός στην Κυβέρνηση;
Ευ. Βενιζέλος:
Επαναλαμβάνω αυτά που είπα στην κα Κεχαγιά. Ο συντονισμός της
Κυβέρνησης όταν ως Κυβέρνηση εννοούμε το τυπικό συνταγματικό όργανο που
διοικεί το κράτος, είναι ζήτημα της Κυβέρνησης του Πρωθυπουργού
πρωτίστως, εμείς βοηθάμε όπως μπορούμε. Διότι η Κυβέρνηση είναι μία
Κυβέρνηση κοινοβουλευτική, άρα εξαρτάται από την εμπιστοσύνη της Βουλής,
άρα χωρίς πλειοψηφία στη Βουλή δεν υπάρχει Κυβέρνηση. Αυτή είναι η
απάντηση η θεσμική.
Υπάρχει τώρα η απάντηση η πολιτική. Πολιτικά η
Κυβέρνηση είναι στην πραγματικότητα η σύμπραξη των τριών κομμάτων. Η
κοινή ας το πούμε προσέγγιση, ο κοινός παρονομαστής, η συνισταμένη των
απόψεών μας στο πλαίσιο του πολιτικού διαλόγου που πρέπει να διεξάγεται.
Δεν
θεωρούμε ότι πρέπει για κάθε διοικητική λεπτομέρεια να υπάρχει πολιτική
συμφωνία, αλλά όταν υπάρχουν θέματα που μπορούν να αποκτήσουν μία
πολιτική δυναμική ή μία κοινωνική δυναμική, βεβαίως πρέπει να υπάρχει
συμφωνία. Εμείς είμαστε έτοιμοι πάντα να βοηθήσουμε με παραγωγικό τρόπο,
με δημιουργικό τρόπο καλόπιστα, να προλαβαίνουμε. Γι΄ αυτό έχουμε το
τρίπτυχο «προτρέπουμε, υποστηρίζουμε, ελέγχουμε».
Αναγνωρίζω όμως,
επειδή πρέπει να είμαστε δίκαιοι με τους άλλους, ακόμη κι όταν είμαστε
πάρα πολύ αυστηροί με τον εαυτό μας, γιατί την έχουμε αυτή τη συνήθεια
αποκτήσει στο ΠΑΣΟΚ, είμαστε πάρα πολύ αυστηροί με τον εαυτό μας,
τουλάχιστον ας είμαστε δίκαιοι με τους άλλους και όταν είσαι δίκαιος
μπορείς να είσαι και επιεικής γιατί και η επιείκεια είναι βασικό
στοιχείο της δικαιοσύνης.
Λοιπόν πρέπει να πω ότι η Κυβέρνηση που
διαχειρίζεται μια βαθιά κρίση και κάνει μια σκληρή διαπραγμάτευση και
τώρα όλοι καταλαβαίνουν πόσο σκληρότερες ήταν οι προηγούμενες φάσεις της
διαπραγμάτευσης γιατί έπρεπε να λυθούν τεράστια θέματα το Φεβρουάριο ας
πούμε, είναι υπό πίεση και μπορεί εκεί πράγματι να έχουμε προβλήματα
συνεννόησης, μπορεί να υπάρχουν εκκρεμότητες, μπορεί να υπάρχουν κενά,
διότι είναι και εξαιρετικά πιεστική η στάση των εταίρων.
Είναι
εξαιρετικά πιεστική η στάση της τρόικας, εισχωρεί σε βάθος, το οποίο
είναι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα των σχέσεων μεταξύ Ευρωπαίων εταίρων.
Για τους υπαλλήλους της Βουλής δεν είχαμε ειδική ενημέρωση για τη χθεσινή πράξη νομοθετικού περιεχομένου και δεν κατατέθηκε τελικά η πράξη νομοθετικού περιεχομένου.
Σ. Μουρελάτος (Αθήνα 984»):
Κύριε Πρόεδρε καλησπέρα. Ακόμα και η σημερινή σας πρωτοβουλία
πιστοποιεί και αναδεικνύει ακριβώς αυτό το κενό που μόλις κι εσείς
επισημάνατε στο θέμα του συντονισμού της Κυβέρνησης και διερωτώμαι
τελικώς αν η τελευταία απόφαση των κατ΄ ιδίαν συναντήσεών σας με τον κ.
Σαμαρά και του κ. Σαμαρά με τον κ. Κουβέλη ισχύει. Δηλαδή θα
θεσμοθετηθεί αυτή η Επιτροπή, η οποία κατ΄ ουσίαν θα προλαβαίνει και θα
συνεννοείται επί του νομοθετικού έργου της Κυβέρνησης ή τελικώς η χρυσή
συνταγή γι΄ αυτό το πρόβλημα είναι ένας ανασχηματισμός ο οποίος έρχεται
και αν το ΠΑΣΟΚ έχει αποφασίσει ποιοτική και ποσοτική του αναβάθμιση
στην Κυβέρνηση;
Ευ. Βενιζέλος: Συζήτηση
περί ανασχηματισμού και τέτοιων θεμάτων δε θα κάνουμε τώρα. Δεν υπάρχει
το θέμα αυτό στο τραπέζι και δεν έχει συζητηθεί, δεν είναι αντικείμενο
της συνέντευξης γιατί δεν είναι αντικείμενο της πολιτικής ατζέντας. Δεν
είναι κάτι το οποίο μας έχει απασχολήσει στις συναντήσεις με τον κ.
Σαμαρά και τον κ. Κουβέλη.
Θα σας πω όμως την απάντησή μου στο
επίκαιρο ερώτημά σας. Ο πολιτικός συντονισμός των τριών κομμάτων που
στηρίζουν την Κυβέρνηση και συγκροτούν την πλειοψηφία στη Βουλή, είναι
απολύτως αναγκαίος. Γίνεται και είπαμε ότι πρέπει να γίνεται με έναν πιο
οργανωμένο τρόπο ώστε να καλύπτουμε όλη τη θεματολογία. Αυτό και
γινόταν και γίνεται και είπαμε να γίνεται πιο συστηματικά, πιο
αποτελεσματικά, αυτό έχει συμφωνηθεί.
Τώρα, ο τρόπος υλοποίησης
πάντα πρέπει να είναι ευέλικτος, γιατί πρέπει να προσαρμοζόμαστε στις
εξελίξεις, πρέπει να αντιμετωπίζουμε κάθε πρόβλημα με τη μέθοδο που του
αρμόζει. Η επαφή όμως είναι διαρκής και είναι και σε πάρα πολύ καλό
κλίμα.
Εμείς δεν είμαστε εδώ για να δημιουργούμε προβλήματα στο
πώς λειτουργεί η Κυβέρνηση. Εμείς είμαστε εδώ για να δίνουμε δυναμική,
να δίνουμε λύσεις, να εισάγουμε αντικείμενα στον πολιτικό διάλογο, να
θέτουμε την ατζέντα με δημιουργικό τρόπο, γιατί σερνόμαστε δυστυχώς ως
χώρα επί πάρα πολύ καιρό πίσω από τις διακυμάνσεις της κρίσης.
Όταν
μια χώρα ζει επί εννιά μήνες την αγωνία τι θα γίνει, ποια μέτρα, ποια
δόση, μέσα στο ευρώ, έξω από το ευρώ, έτσι δήλωσε ο ένας, έτσι δήλωσε ο
άλλος, αυτό λειτουργεί εις βάρος τελικά του προγράμματος προσαρμογής,
εις βάρος της πραγματικής οικονομίας, εις βάρος των ανέργων.
Εμείς
δεν θέλαμε η χώρα να πάει σε εκλογές, δεν θέλαμε να υπάρχει αυτό το
εννιάμηνο, αλλά αποδεχθήκαμε μία εξέλιξη την οποία ούτως ή άλλως δεν
μπορούσαμε και να αποτρέψουμε μόνοι μας. Πάντα επιλέγουμε τη δημιουργική
και υπεύθυνη στάση και αυτό έχει ένα κόστος, βεβαίως έχει ένα κόστος.
Διότι δυστυχώς η ανευθυνότητα, η δημαγωγία, η δημιουργία προβλημάτων,
μπορεί εκλογικά να επιβραβευθεί. Ιστορικά όμως και μεσοπρόθεσμα, θα
επιβραβευθεί η υπεύθυνη στάση.
Α. Μόσχοβας (Κέρδος):
Κύριε Πρόεδρε για να γίνουν πράξη όλα αυτά, αν κι εφόσον γίνουν, βασική
προϋπόθεση είναι νομίζω να εκταμιευτεί η δόση. Άρα στο αποψινό
Eurogroup περιμένετε να έχουμε μία τέτοια εξέλιξη αφενός. Και ένα
δεύτερο αν μου επιτρέπετε που είναι ευρύτερο της συγκυρίας που έχει να
κάνει με τις εξελίξεις σε ένα πολιτικό κόμμα, τους Ανεξάρτητους Έλληνες.
Βλέπετε ότι αυτό επηρεάζει, τροποποιεί το πολιτικό σκηνικό και σε τι
βαθμό; Ευχαριστώ.
Ευ. Βενιζέλος: Είπαμε
να μην γενικεύσουμε τη συνέντευξη. Σας απαντώ όμως για το Eurogroup
γιατί έχω δώσει την απάντηση αυτή σε όλες μου τις ομιλίες των τελευταίων
ημερών. Έχω πει ότι θεωρούμε υποχρέωση του Eurogroup να αποφασίσει την
εκταμίευση της δόσης. Η Ελλάδα έκανε όλα όσα είχε αναλάβει την υποχρέωση
να κάνει, η επαναγορά των ομολόγων πέτυχε, διότι είχε τεθεί ως όρος και
αυτό, έχουμε μιλήσει για την ανάγκη να λυθεί πολιτικά η βιωσιμότητα του
χρέους και έχουμε μιλήσει για τρόπους διασφάλισης της βιωσιμότητας από
τον Απρίλιο, από τον Μάρτιο, όλον αυτόν τον καιρό μιλάμε για επιμήκυνση
και βιωσιμότητα και λέμε πολιτικά θα λυθούν τα θέματα αυτά.
Οι
μέθοδοι που είχαμε προτείνει όλες έχουν υιοθετηθεί τελικά και η
επαναγορά και η μεταφορά κερδών από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, άρα
λοιπόν πρέπει να εκταμιευτεί η δόση κι επειδή η δόση αυτή βεβαίως θα
συνοδευτεί και από την πρόωρη εμπροσθοβαρή εκταμίευση των ποσών της
επαναγοράς, θα είναι μεγαλύτερη, διότι πρέπει τώρα να συνυπολογιστεί και
το ποσό που θα χρησιμοποιηθεί για την επαναγορά.
Όμως, για να
έχουμε μία αίσθηση της ιστορικής συνέχειας, ακόμη κι έτσι, η μεγάλη
δόση, η εντυπωσιακή, η υπερδόση, ήταν αυτή που εκταμιεύθηκε μεταξύ
Απριλίου και Μαΐου, επί τη βάση των αποφάσεων του Φεβρουαρίου του 2012,
που ήταν 75 δισ. ευρώ, έτσι;
Τώρα, σε σχέση με το τι συμβαίνει στους Ανεξάρτητους Έλληνες,
δεν θέλω να σχολιάσω. Απλώς σας θυμίζω κάτι το οποίο έχει επίσης
ειπωθεί στη Βουλή. Είχα ζητήσει από τον κ. Τσίπρα να μου πει αν
εξακολουθεί να θαυμάζει τον μελλοντικό κυβερνητικό του εταίρο και να
συμφωνεί μαζί του και του το είχα πει στην τελευταία μου παρέμβαση. Με
την ευκαιρία αυτή ήθελα να ρωτήσω τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Πρόεδρό του: μέσα
στο πλαίσιο της πολιτικής συναντίληψης με τον κ. Καμμένο και τους
Ανεξάρτητους Έλληνες συμπεριλαμβάνεται και η τελευταία ιδέα να
προσχωρήσει στη ζώνη του δολαρίου η Ελλάδα; Ξέρετε, η ζώνη του
δολαρίου μπορεί να είναι πάρα πολύ δελεαστική γιατί η Αργεντινή πριν τη
χρεοκοπία που την καταδιώκει έως σήμερα, είχε συνδεθεί με το δολάριο.
A. Διαμαντής (Δημοκρατία):
Κύριε Πρόεδρε, πώς μπορούμε αυτή τη στιγμή να μιλάμε για μέτρα υπέρ των
ευπαθών ομάδων, τη στιγμή που είστε έτοιμοι -όπως δηλώνετε- να ψηφίσετε
το φορολογικό που ουσιαστικά τιμωρείτε ελεύθερους επαγγελματίες,
αγρότες, νέους επαγγελματίες, ακόμη και τους ανθρώπους που έχουν παιδιά;
Και επίσης θα ήθελα να ρωτήσω αν συμφωνείτε με τις κινήσεις του κ.
Μανιτάκη για τη διαθεσιμότητα.
Ευ. Βενιζέλος: Για τη διαθεσιμότητα έχουμε μιλήσει, δεν θα ξαναμιλήσουμε, τα έχουμε πει. Δεν είναι αντικείμενο της συνέντευξης αυτής.
Για το θέμα των μέτρων.
Τα φορολογικά μέτρα ανήκουν στο πακέτο των μέτρων της 7ης Νοεμβρίου.
Κανονικά το φορολογικό νομοσχέδιο έπρεπε να έχει ψηφιστεί στις 7
Νοεμβρίου. Πολιτικά και κοινοβουλευτικά συζητήθηκε και εγκρίθηκε στις 7
Νοεμβρίου. Τώρα βεβαίως εμείς θα θέλαμε τα μέτρα να είναι διαφορετικά
μοιρασμένα σε περισσότερα χρόνια, η επιμήκυνση να έχει τελείως
διαφορετικό νόημα, τα έχουμε πει αυτά, τα έχουμε παρουσιάσει. Αλλά
εμείς κάνουμε πάντα δυο συμβιβασμούς. Ένα συμβιβασμό εσωτερικό, διότι το
ΠΑΣΟΚ συμμετέχει σε μια κυβέρνηση, σε μια κυβέρνηση συνεργασίας. Δεν
μπορεί να αποφασίζει μόνο του. Δεύτερον, κάνουμε πάντα ένα συμβιβασμό
εξωτερικό, διότι εδώ πρέπει να συμφωνήσουμε με εταίρους και πιστωτές,
χωρίς τους οποίους δεν μπορεί να υπάρχει έξοδος από την κρίση, ασφαλής
έξοδος από την κρίση.
Έχει δε μαλλιάσει η γλώσσα μας να λέμε «Πείτε μας το εναλλακτικό σχέδιο, τι θα συνέβαινε αν ακολουθούσαμε ή αν ακολουθήσουμε μια άλλη γραμμή»
και κανείς δεν λέει. Και ξέρετε γιατί δεν λέει; Γιατί πρέπει να πει ότι
οι επιπτώσεις για τον απλό πολίτη, για τον εργαζόμενο κυρίως για τον
άνεργο, τον ανάπηρο, τον ανασφάλιστο θα είναι τραγικές. Αν οι τωρινές
επιπτώσεις είναι δυσβάστακτες και δύσκολες, οι επιπτώσεις σε ένα άλλο
σενάριο θα ήταν επιπτώσεις κόλασης.
Δ. Κουκλουμπέρης (Εφημερίδα Συντακτών):
Μια ερώτηση παρεμφερή με τις προτάσεις που κάνετε για τις ευπαθείς
ομάδες, με έντονο κοινωνικό ενδιαφέρον. Αφορά την πρόσφατη απόφαση των
δικαστηρίων για το ειδικό τέλος ακινήτων μέσω ΔΕΗ. Το Υπουργείο
Οικονομικών όμως παρά αυτή την απόφαση, ζητά να συνεχίζει η είσπραξή του
μέσω ΔΕΗ. Ποια είναι η θέση σας και τι μήνυμα πιστεύετε ότι στέλνει η
Κυβέρνηση, το Υπουργείο Οικονομικών ζητώντας να μην τηρηθεί μια τέτοια
απόφαση.
Ευ. Βενιζέλος: Υπάρχει μια πολύ μεγάλη παρεξήγηση σε σχέση με το ειδικό τέλος.
Κατ' αρχάς, το ειδικό τέλος είναι βαρύ, αλλά φαντάζομαι ότι όλοι έχουν
αντιληφθεί πως το βάρος των 2 δισ. ευρώ του ειδικού τέλους ήταν πολύ
μικρό σε σχέση με τα βάρη που σηκώνει ο ελληνικός λαός έκτοτε και κυρίως
σε σχέση με το πακέτο που αναγκαστήκαμε να ψηφίσουμε τώρα, μετά τις
εκλογές και παρά τα όσα είχαν ειπωθεί προεκλογικά από όλα τα άλλα
Κόμματα, πλην του ΠΑΣΟΚ.
Δεύτερον. Το ειδικό τέλος σύμφωνα με το
νόμο εισπράττεται από τη ΔΕΗ γιατί δεν επαρκεί ο μηχανισμός των Εφοριών,
αλλά έχει αποσυνδεθεί νομοθετικά από τη διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος
παροχής ηλεκτροδότησης. Δεν έχει διακοπεί σε κανένα νοικοκυριό όλο αυτό
το διάστημα η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος λόγω μη καταβολής ειδικού
τέλους. Όποιος δεν θέλει να καταβάλλει το ειδικό τέλος το λέει στη ΔΕΗ, η
ΔΕΗ το στέλνει στην Εφορία και η είσπραξη γίνεται από τους μηχανισμούς
του Υπουργείου Οικονομικών. Αυτό είναι το νομοθετημένο πλαίσιο.
Άρα
δεν αντιλαμβάνομαι τι είναι αυτό το οποίο προκύπτει με την απόφαση, η
οποία απόφαση είναι απολύτως αντίθετη με την απόφαση της Ολομέλειας του
Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία είπε αυτό που ήδη έχει κάνει ο
νόμος. Ότι μπορείς να το κινείς μέσω των μηχανισμών της ΔΕΗ, δεν μπορείς
να απειλείς τη διακοπή παροχής ρεύματος. Εάν κάποιος δεν θέλει να το
καταβάλλει μέσω της ΔΕΗ ακολουθεί τη διαδικασία των ΔΟΥ.
Αλλά το
να προκαλείται μια αναστάτωση τη στιγμή που η χώρα κρέμεται από μια
κλωστή και πρέπει να κάνουμε τη στροφή και να περάσουμε σε ένα άλλο
κλίμα, δεν νομίζω ότι προσφέρει τίποτε.
Να συμπληρώσει ο κ.
Κουτρουμάνης και κάτι για το τεχνικό μέρος του νομοσχεδίου το οποίο θα
σας φανεί χρήσιμο για την παρουσίασή σας.
Γ. Κουτρουμάνης:
Καλημέρα και από εμένα. Εγώ ένα στοιχείο θα δώσω για την ενημέρωση και
τη δική σας και την ενημέρωση της κοινής γνώμης. Ο αριθμός των
ωφελουμένων, οι αποδέκτες δηλαδή αυτών των ρυθμίσεων, είναι περίπου
500.000 συμπολίτες μας, με μεγαλύτερη την ομάδα αυτή των ανέργων που
είναι 400-450 χιλιάδες άτομα. Δεύτερη μεγάλη ομάδα είναι οι ανάπηροι, τα
άτομα με αναπηρία: 25.000 είναι οι βαριές αναπηρίες και επιπλέον 25.000
είναι ανάπηροι που σχετίζονται με την καταβολή του ΕΚΑΣ.
Στο ερώτημα που ενδεχόμενα υπάρχει σε ορισμένους «Πώς θα καλυφθούν οι άλλοι άνεργοι», γιατί οι άνεργοι είναι περίπου 1.300.000 με βάση τα επίσημα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, να πω ότι εδώ καλύπτουμε εκείνους τους ανέργους οι οποίοι δεν έχουν κάλυψη από τα οικογενειακά βιβλιάρια,
γιατί πρέπει να γνωρίζετε ότι ένας σημαντικά μεγάλος αριθμός καλύπτεται
από το βιβλιάριο του συζύγου, ή του πατέρα ή της μητέρας για τα παιδιά.
Επομένως
καλύπτουμε τους υπόλοιπους οι οποίοι δεν έχουν κάλυψη από τα
οικογενειακά βιβλιάρια με στόχο να μην υπάρξει ούτε ένας άνεργος ή
περιστασιακά εργαζόμενος, όχι μόνο μισθωτός -το είπε ο Πρόεδρος- αλλά
και ελεύθερος επαγγελματίας που έχει διακόψει την επαγγελματική του
δραστηριότητα που δεν θα έχει το 2013 περίθαλψη, δηλαδή πρόσβαση στο
γιατρό, στο φάρμακο, στο Νοσοκομείο. Ευχαριστώ.
Ευ. Βενιζέλος: Σας ευχαριστούμε πολύ.-
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.