Με
μεγάλη θλίψη παρακολουθούμε την κατάρρευση του Δήμου μας από την
έλλειψη προγραμματισμού, την αδράνεια και τις σπασμωδικές αντιδράσεις
της δημοτικής αρχής πάντα στο «και 5’».
Το
τελευταίο δεκαπενθήμερο το δημοτικό συμβούλιο συνήλθε εκτάκτως τρεις
φορές για θέματα που είχαν ξεχάσει στα συρτάρια οι ιθύνοντες της
συμπολίτευσης. Παραδόξως, ξύπνησαν μέσα στη θερινή ραστώνη μόλις
δέχθηκαν εκατοντάδες διαμαρτυρίες πολιτών, αφού η κατάσταση είχε ήδη
φτάσει στο απροχώρητο και άρον - άρον συγκάλεσαν το δημοτικό συμβούλιο.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα από τα δεκάδες προβλήματα:
- Η Λεπτοκαρυά έμεινε το Σαββατοκύριακο 30 Ιουνίου – 1 Ιουλίου χωρίς νερό για χρέος 7.000 ευρώ του Δήμου προς τη ΔΕΗ! Είχε ξεχάσει η δημοτική αρχή να εισάγει στο δημοτικό συμβούλιο θέμα αναμόρφωσης του προϋπολογισμού κατά το ποσό αυτό για τη λειτουργία ζωτικής σημασίας γεώτρησης, όπου έπρεπε απλά να επικυρωθεί ομόφωνη απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΥΑΝΟ που είχε ληφθεί από τον ... Ιανουάριο του 2012. Κι έτσι γίναμε ρεζίλι για ακόμα μια φορά, έμεινε χωρίς νερό η Γη του Ορφέα...
- Οι κάτοικοι της δημοτικής ενότητας Δίου «θαύμαζαν» για περισσότερο από μία εβδομάδα τα σκουπίδια στους κάδους, οι κάτοικοι δε του υπόλοιπου Δήμου μαζί με τους τουρίστες τα «θαύμαζαν» επί τέσσερεις ημέρες, αφού ο Δήμος ξέχασε να μεριμνήσει έγκαιρα για την περισυλλογή τους... Για το ύψος από τα αγριόχορτα ας μην αναφερθούμε καλύτερα.
- Απορίας άξιο επίσης είναι το «που πήγαν» η μελέτη και τα σχέδια για τη διαμόρφωση της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής του Πλαταμώνα, για τα οποία καμάρωνε ως έργο προοπτικής η δημοτική αρχή. Όπως ενημερωθήκαμε, οι τέσσερεις (4) οικίσκοι του ΟΣΕ μισθώθηκαν από επιχειρηματίες για να λειτουργήσουν ως χώροι αναψυχής, με τους οποίος να διευκρινίσουμε ότι δεν έχουμε οποιοδήποτε πρόβλημα και ελπίζουμε να τους αξιοποιήσουν αυτοί με τον καλύτερο τρόπο, αφού η δημοτική αρχή ...καθεύδει.
- Να επισημάνουμε επίσης ότι ορισμένοι υδρονομείς και «γενικών καθηκόντων», που εννοείται ότι διορίστηκαν από υποχρέωση της δημοτικής αρχής απέναντί τους επειδή συμμετείχαν στα ψηφοδέλτια κλπ, δεν ασκούν τα καθήκοντά τους και ασχολούνται μόνο με την κυρία εργασία τους, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετείται η άρδευση. Περιμένουμε από τη δημοτική αρχή να τους αντικαταστήσει με πρόσωπα που θα επιλεγούν επιτέλους με κριτήρια αξιοκρατικά.
Σημαντικό
όμως είναι και το θέμα της αποκατάστασης του περιβάλλοντος του
Αμμωρυχίου Λιτοχώρου με εναπόθεση «ηλεκτρολυτικού διοξειδίου του
μαγγανίου», που είναι το βασικό συστατικό των παλιών μπαταριών. Δίχως
προηγούμενη ενημέρωση των συνδημοτών για τις προθέσεις αυτές με κάποιο
δελτίο τύπου, εισήχθη ως «έκτακτο» θέμα στο δημοτικό συμβούλιο, χωρίς
επίσης να διανεμηθεί εισήγηση. Αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία η αναμόρφωση
του περιβάλλοντος στην περιοχή του Αμμωρυχίου με την κάλυψη της
«τρύπας» εκτάσεως 16 στρεμμάτων, με το παραπροϊόν των παλιών μπαταριών,
που γεννά αναμφισβήτητα ανασφάλεια στους συνδημότες μας για το
ενδεχόμενο βλαβερών επιπτώσεων στο περιβάλλον και στον υδροφόρο
ορίζοντα.
Από την όλη συμπεριφορά της δημοτικής αρχής γεννώνται πολλά ερωτήματα:
- Γιατί η δημοτική αρχή δεν εξέδωσε σχετικό δελτίο τύπου για να ενημερώσει τους δημότες για το συγκεκριμένο έργο αποκατάστασης;
- Γιατί δεν εξετάστηκε η λύση να «μπαζωθεί» η περιοχή με φυσικό υλικό από τις εξορύξεις των σηράγγων της «Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου» στην περιοχή Παντελεήμονα – Πλαταμώνα, τη στιγμή που η δημοτική αρχή διατηρεί, εξ όσων γνωρίζουμε, πολύ καλές σχέσεις με τους εργολάβους;
- Γιατί προβλέπεται να γίνουν έργα «περιβαλλοντολογικής παρακολούθησης» (με δυο νέες γεωτρήσεις) αφού το υλικό χαρακτηρίζεται «μη επικίνδυνο»;
- Αν διαπιστωθεί από τις προβλεπόμενες μετρήσεις «περιβαλλοντολογικής παρακολούθησης» μόλυνση του νερού στην περιοχή, ποίες θα είναι οι επιπτώσεις στον υδροφόρο ορίζοντα;
- Γιατί η συνδημότης μας εισηγήτρια - τμηματάρχης, πριν εκδώσει τη θετική εισήγηση για την απόθεση των υπολειμμάτων μπαταριών, δεν ζήτησε να πραγματοποιηθεί έρευνα με τις απόψεις των κατοίκων;
Στο σημείο αυτό, παραθέτουμε αυτούσιο το κεφάλαιο της εισήγησης:
«Δ. 6 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ
Οι
επιπτώσεις στη φάση κατασκευής του έργου στο κοινωνικό-οικονομικό
περιβάλλον είναι ως επί το πλείστον ουδέτερες ή θετικές, άρα δεν
απαιτείται καμία ιδιαίτερη μέριμνα. Ιδιαίτερα θετική επίπτωση αποτελεί η
ενίσχυση της απασχόλησης εργατικού δυναμικού της άμεσης περιοχής του
έργου.
Η
μόνη αρνητική επίπτωση έχει να κάνει με την αύξηση της κυκλοφορίας λόγω
της κίνησης των φορτηγών μεταφοράς των απαιτούμενων υλικών. Στην
περίπτωση αυτή, οι επιπτώσεις περιορίζονται εφ’ όσον κανένα τμήμα της
διαδρομής των φορτηγών δεν πραγματοποιείται εντός κατοικημένων
περιοχών.»
- Τέλος, τι φοβάται η δημοτική αρχή και απειλεί με μηνύσεις σε όποιον αναφερθεί στο σοβαρό αυτό θέμα, «στο όνομα της τοπικής κοινωνίας»;
Το Γραφείο Τύπου και Ενημέρωσης
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.