Θείος
Βάνιας
του Αντον Τσέχωφ
του Αντον Τσέχωφ
Στη
Κατερίνη στον
Πολυχώρο
Ευκαρπίδη την Τετάρτη 21 Οκτωβρίου
(απογευματινή
18:15 – βραδινή 21:15)
Η
μεγάλη επιτυχία της χρονιάς 2014-2015 στο
θέατρο Δημήτρης Χόρν στην Αθήνα
Μετά
από τις sold out
παραστάσεις στην Αθήνα, Ο Θείος
Βάνιας με έναν αξιοζήλευτο
θίασο: Γιάννης Φέρτης, Γιάννης Βόγλης,
Στέλιος Μάϊνας, Έρση Μαλικένζου, Μαρίνα
Ψάλτη, Μελίνα Βαμβακά, Αλεξία Καλτσίκη,
Χάρης Χαραλάμπους, σε παραγωγή της
Λυκόφως του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου,
ανεβαίνει στον Πολυχώρο Ευκαρπίδη
Τετάρτη 21 Οκτωβρίου για δύο παραστάσεις
(απογευματινή 18:15 – βραδινή21:15)
Ο
Θείος Βάνιας (1896-7), γραμμένος
την ίδια περίπου εποχή με τον Γλάρο,
αποτελεί ίσως το πιο «τσεχωφικό» από
τα έργα του κορυφαίου Ρώσου ποιητή των
λεπτότατων αποχρώσεων, και συμπυκνώνει
εκρηκτικά το υπαρξιακό αδιέξοδο του
φαινομένου που ονομάζεται «άνθρωπος»,
μέσα στον χώρο και τον χρόνο. Οι ήρωές
του, μικροί και «γκρίζοι» αλλά παρόλα
αυτά γνήσιοι και αναγνωρίσιμοι στη
λεπτομέρεια και την πολυπλοκότητά τους,
αναζητούν απελπισμένα το νόημα της
ζωής, φλερτάρουν με τα όριά τους,
επιδίδονται σ’ ένα ιλαροτραγικό κυνήγι
ευτυχίας, αποζητούν την ελπίδα που θα
νικήσει την καθημερινή φθορά – ένα
υποκατάστατο της χαμένης, της σπαταλημένης
τους ζωής. Ο έρωτας μοιάζει ιδανικό
παυσίπονο ευτυχίας. Ωστόσο και αυτός
μένει ανεκπλήρωτος. Οι ήρωες του Θείου
Βάνια θέλουν αλλά δεν μπορούν να
ξεφύγουν από το τέλμα. Με τις απονενοημένες
πράξεις τους, τις εύγλωττες σιωπές τους,
τις έντονες εσωτερικές συγκρούσεις
τους, οι άνθρωποι του Τσέχωφ ισορροπούν
ανάμεσα στην ευτυχία και τη δυστυχία,
το τραγικό και το γελοίο, την ελπίδα και
την απελπισία, το φως και το σκοτάδι,
ιδανικοί «πρωταγωνιστές» στο διαχρονικό
τσίρκο της ανθρώπινης υπαρξιακής
περιπέτειας.
Η
Ταυτότητα της ΠαράστασηςΜετάφραση:
Χρύσα ΠροκοπάκηΣκηνοθεσία:
Λίλλυ ΜελεμέΣκηνικά:
Αριάδνη ΒοζάνηΚοστούμια:
Βασιλική ΣύρμαΜουσική:
Σταύρος ΓασπαράτοςΦωτισμοί:
Μελίνα ΜάσχαΒοηθός
Σκηνοθέτη: Μάγδα
ΚόρπηΒοηθός Συνθέτη:
Δημήτρης ΓιακουμάκηςΒοηθός
Σκηνογράφου: Ερμιόνη
ΓκαρραμόνεΟργάνωση
παραγωγής: Κατερίνα
Μπερδέκα Βοηθός
παραγωγής: Μαριάνθη
Μπαϊρακτάρη Παραγωγή:
Λυκόφως, Γιώργος
ΛυκιαρδόπουλοςExecutive
Producer:
Μάγδα Λαδά
Παίζουν
οι ηθοποιοί: Γιάννης Φέρτης, Γιάννης
Βόγλης Στέλιος Μάινας, Έρση Μαλικένζου,
Μαρίνα Ψάλτη, Μελίνα Βαμβακά, Αλεξία
Καλτσίκη, Χάρης Χαραλάμπους
Πληροφορίες:
ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ
ΕΥΚΑΡΠΙΔΗ
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ:
6934-115555
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
:
ΤΕΤΑΡΤΗ
21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, (ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ 18:15
& ΒΡΑΔΙΝΗ 21:15)
ΤΙΜΕΣ
ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :
16 € κανονικό
& 12 € φοιτητικό-άνεργοι
ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ
ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΥΚΑΡΠΙΔΗ ΤΗΛ: 23510
34551 & 23510 34552
25ης
Μαρτίου 28
ΔΙΑΡΚΕΙΑ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
130
λεπτά (με διάλειμμα)
Λίγα
λόγια για το έργο
Ο
Βάνιας, αδερφός της πρώτης συζύγου του
γέρου καθηγητή Σερεμπριάκωφ είναι
υπεύθυνος για το κτήμα του καθηγητή και
το φροντίζει μαζί με τη Σόνια, κόρη του
καθηγητή από τον πρώτο του γάμο και
ανιψιά του. Πρόσφατα ο καθηγητής έχει
εγκατασταθεί μαζί με τη νεαρή και
ελκυστική δεύτερη σύζυγό του, Ελένα,
στο κτήμα, προκαλώντας πλήθος προβλημάτων,
καθώς οι ισορροπίες αλλάζουν δραματικά.
Ο Βάνιας είναι απελπισμένα ερωτευμένος
με την Ελένα. Το ίδιο και ο γιατρός Αστρώφ
που επισκέπτεται συχνά το κτήμα. Η Σόνια
υποφέρει βουβά από έρωτα για τον γιατρό
Αστρώφ. Η Ελένα πανέμορφη και αδιάφορη
κινεί τα νήματα δίχως να ενδιαφέρεται
για τα αισθήματα των επίδοξων εραστών.
Οταν ο καθηγητής θα συγκεντρώσει όλη
την οικογένεια για να ανακοινώσει το
σχέδιο του να πουλήσει το κτήμα, τίποτα
δε θα μείνει πια το ίδιο...
Ο
Πίτερ Μπρουκ θεωρεί τον Τσέχωφ τον
σπουδαιότερο θεατρικό συγγραφέα μαζί
με τον Σαίξπηρ. Ο Μαξίμ Γκόρκι έγραψε
στον Τσέχωφ για τον Βάνια ότι είναι «ένα
έργο εξαίσιο, ένα σφυρί που το χτυπάτε
στο αδειανό κεφάλι του κοινού.. Τα
χτυπήματα σας πάνε ίσια στην καρδιά..».
O Laurence Olivier
θεωρούσε πως τα πρόσωπα του έργου είναι
σαν μουσικά όργανα που άλλοτε παίζουν
χορωδιακά και άλλοτε σόλο το θέμα της
θλίψης αυτών των καλλιεργημένων εξόριστων
και τη λαχτάρα τους για τη νεότητα.
Όπως
λέει και ο ιταλός σκηνοθέτης Giorgio Strehler
"Το πρόβλημα του Τσέχωφ είναι, πάντα,
αυτό που ονομάζω «τα τρία κινέζικα
κουτιά»: το ένα βρίσκεται μέσα στο άλλο,
το τελευταίο περιέχει το προτελευταίο,
το προτελευταίο περιέχει το πρώτο. Στο
τρίτο κουτί είναι η Ζωή. Το μεγάλο κουτί
της Ανθρώπινης Περιπέτειας, του Ανθρώπου
που γεννιέται, μεγαλώνει, ζει, αγαπά,
δεν αγαπά, κερδίζει, χάνει, καταλαβαίνει,
δεν καταλαβαίνει, περνάει, πεθαίνει.
Εδώ τα πρόσωπα παίρνουν διάσταση
«μεταφυσική»...«συμβολική», σ’ ένα είδος
παραβολής για την ανθρώπινη μοίρα.. "
Λίγα
λόγια για τη σκηνοθέτη
Λίλλυ
Μελεμέ
Γεννήθηκε
στην Αθήνα. Σπούδασε στο τμήμα Αγγλικής
Γλώσσας και Φιλολογίας του Πανεπιστημείου
Αθηνών (τομέας Λογοτεχνίας-Πολιτισμού).
Είναι αριστούχος απόφοιτος της Ανωτέρας
Σχολής Δραματικής Τέχνης του θεάτρου
«Τζένη Καρέζη» (4ετής φοίτηση, 1995-1999) και
αριστούχος απόφοιτος του Μεταπτυχιακού
Εργαστηρίου Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας
της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού
Θεάτρου (2001-2004). Έχει σκηνοθετήσει τις
παραστάσεις: ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΕΛΑ
του Δημήτρη Καρατζιά (Πολυχώρος Vault
Theatre Plus), LA
PETITE MORT
του Μισέλ Φάις (Θέατρο Τέχνης Κ. Κουν),
ΓΕΡΜΑ του Φ. Γκ. Λόρκα (Πολυχώρος
Vault Theatre
Plus), ΤΖΕΛΑ, ΛΕΛΑ, ΚΟΡΝΑΣ
ΚΑΙ Ο ΚΛΕΟΜΕΝΗΣ του Φ. Λούντβιχ (Παιδική
Σκηνή- Θέατρο Πορεία), ΜΥΘΙΣΤΟΡΙΕΣ
ΓΥΝΑΙΚΩΝ (Μουσικοθεατρική παράσταση
για φωνή και πιάνο, στον Πολυχώρο
Αθηναϊδα, με την σοπράνο Τζίνα Φωτεινοπούλου
και τον σολίστα Γιώργο Δούσση), ΓΕΛΩΝΤΑΣ
ΑΓΡΙΑ του Κρ. Ντουράνγκ (Κεντρική
παραγωγή του Δη.Πε.Θε. Κομοτηνής), Ο
ΠΑΤΕΡΑΣ του Α. Στρίντμπεργκ (Συμπαραγωγή
Θεάτρου Τέχνης Κ.Κουν – Δη.Πε.Θε. Ρούμελης,
με τον Γιάννη Φέρτη στον ομώνυμο ρόλο),
ΡΩΣΙΚΗ ΡΟΥΛΕΤΑ του Α.Π. Τσέχωφ
(Θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ σε
συνεργασία με το Δη.Πε.Θε. Ρούμελης), Ο
ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ του Ν.Β. Γκόγκολ, (καλοκαιρινή
περιοδεία, Δη.Πε.Θε. Ρούμελης), Ο
ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΗΣ MR LOVE της Κ. Λητς (Θέατρο
Γκλόρια και χειμερινή περιοδεία σε
μεγάλες πόλεις της Ελλάδας), ΑΝΤΡΕΣ
ΜΕΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ της Ελένα Τορνέρο
(Θέατρο Ανεσις, Ίδρυμα Μιχ. Κακογιάννης),
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΑΔΑΜ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΥΑΣ
του Μ. Τουέιν (Θέατρο Επι Κολωνώ), ΒΡΕΧΕΙ
ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ του Πάου Μιρό (Θέατρο
Altera Pars), ΕΞΟΔΟΣ – ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ
ΜΑΣ ΛΕΞΕΙΣ του Μισέλ Φάις (Θέατρο
Συνεργείο), ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΟΔΟ του
Εστέβα Σολέρ (Θέατρο Συνεργείο), SHOOT/GET
TREASURE/REPEAT του Μάρκ Ρέιβενχιλ (Θέατρο
Συνεργείο), ΠΕΣΤΡΟΦΑ ΔΟΥΝΑΒΕΩΣ του
Μισέλ Φάις (Φεστιβάλ Φιλίππων), ΤΟ
ΚΙΤΡΙΝΟ ΣΚΥΛΙ του Μισέλ Φάις (Θέατρο
Από Μηχανής), ΛΑΣΠΗ του Β. Χατζηγιαννίδη
(Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας – Β΄σκηνή),
ΤΑΡΤΟΥΦΟΣ του Μολιέρου (Πειραματική
Σκηνή Εθνικού Θεάτρου), Ο ΜΑΥΡΟΣ ΜΟΝΑΧΟΣ
του Α.Π.Τσέχωφ (Πειραματική Σκηνή Εθνικού
Θεάτρου).
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.