Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2015

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΕΘΕΣΑΝ 4 ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜ. ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΦΠΑ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΑ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με τροπολογία που κατέθεσαν στο υπό συζήτηση Νομοσχέδιο «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενσωμάτωση στο ελληνικό δίκαιο της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Οκτωβρίου 2012, «για την Ενεργειακή Απόδοση, την τροποποίηση των Οδηγιών 2009/125/ΕΚ και 2010/30/ΕΕ και την κατάργηση των Οδηγιών 2004/8/ΕΚ και 2006/32/ΕΚ», όπως τροποποιήθηκε από την Οδηγία 2013/12/ΕΕ του Συμβουλίου της 13ης Μαΐου 2013 «για την προσαρμογή της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την Ενεργειακή Απόδοση, λόγω της προσχώρησης της Δημοκρατίας της Κροατίας» και άλλες διατάξεις, οι βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) κ.κ. Γιάννης Μανιάτης, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, Εύη Χριστοφιλοπούλου και Βασίλης Κεγκέρογλου, προτείνουν την κατάργηση του ΦΠΑ 23% στην εκπαίδευση και την κατάργηση της αύξησης του ΦΠΑ στις Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων.
Επισυνάπτεται το κείμενο της τροπολογίας:
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο νομοσχέδιο με θέμα «ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ, ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012/27/ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 25ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012, «ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ, ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ 2009/125/ΕΚ ΚΑΙ 2010/30/ΕΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ 2004/8/ΕΚ ΚΑΙ 2006/32/ΕΚ», ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ 2013/12/ΕΕ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 13ΗΣ ΜΑΪΟΥ 2013 «ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012/27/ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ, ΛΟΓΩ ΠΡΟΣΧΩΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΚΡΟΑΤΙΑΣ» ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ.»
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
1. Με την προτεινόμενη διάταξη της παραγράφου 1 ρυθμίζεται το σοβαρό ζήτημα που προέκυψε από την κατάργηση της απαλλαγής των τυπικών υπηρεσιών άτυπης και τυπικής ιδιωτικής εκπαίδευσης από την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ, με τους πρόσφατους ν. 4334/2015 και 4336/2015. Με την προτεινόμενη κατάργηση, επαναφέρονται σε ισχύ οι διατάξεις της περίπτωσης ιβ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 22 του Ν. 2859/2000 (Α΄ 248), όπωςαντικαταστάθηκαν με την παράγραφο 2 του άρθρου 9 του Ν. 2954/2001 (Α΄ 255)
Η ήδη συντελεσθείσα κατάργηση της ανωτέρω απαλλαγής υπολογίζεται με βεβαιότητα ότι θα έχει δυσβάστακτες συνέπειες για το κοινωνικό σύνολο, η έκταση των οποίων είναι δυσχερές να προβλεφθεί εκ των προτέρων.Η ιδιωτική εκπαίδευση με τις δομές της, έχει σήμερα ένα σημαντικό συμπληρωματικό ρόλο στο όλο σύστημα εκπαίδευσης, καθώς προσφέρει σημαντικές υπηρεσίες σε εκατοντάδες χιλιάδες νέους ανθρώπους, και απασχολεί δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς και άλλους εργαζόμενους. Η επιχειρηθείσα υπαγωγή των υπηρεσιών της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε καθεστώς υποχρεωτικής καταβολής ΦΠΑ πλήττει σε αδικαιολόγητα επαχθή βαθμό ευρέα στρώματα του κοινωνικού συνόλου, με παιδιά που φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία, φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, κέντρα εκμάθησης ξένων γλωσσών και Ιδιωτικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΙΕΚ).
Εξ άλλου, τίθεται σοβαρό ζήτημα συμβατότητας των καταργούμενων διατάξεων με τα άρθρα 132 και 133 της Οδηγίας 2006/112/ΕΚ, ως προς τα όρια της διακριτικής ευχέρειας των κρατών μελών να εισάγουν εξαιρέσεις από την απαλλαγή ΦΠΑ για τους παρόχους εκπαίδευσης που είναι αναγνωρισμένοι από την αρμόδια Αρχή. Και τούτο διότι, όπως έχει ήδη κριθεί από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (υπ’ αριθ. C 319/2012 απόφαση, Minister Finansów κατά MDDP sp. z o.o. Akademia Biznesu, sp. komandytowa, σκέψεις 31, 33, 35), η επιδίωξη εμπορικού σκοπού από ιδιωτικούς παρόχους εκπαίδευσης, δεν μπορεί να αποκλείει τη χορήγηση της απαλλαγής ΦΠΑ, εφόσον αυτοί επιδιώκουν σκοπούς παρεμφερείς με αυτούς των λόγω οργανισμών δημοσίου δικαίου, οι οποίοι ρητώς εξαιρούνται του ΦΠΑ. Ως εκ τούτου, με τις καταργούμενες διατάξεις τίθεται και ζήτημα άνισης φορολογικής μεταχείρισης μεταξύ των εκπαιδευτικών οργανισμών των δύο αυτών κατηγοριών.
2. Με την προτεινόμενη διάταξη επιδιώκεται η αποκατάσταση της αδικίας εις βάρος των ατόμων της τρίτης ηλικίας, που αποτελούν μια από τις πιο ευπαθείς ομάδες στη χώρα μας, καθώς και των οικογενειών τους που τους στηρίζουν οικονομικά από την απότομη επιβάρυνση τους κόστους διαβίωσης τους σε Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων που επήλθε με την μεταφορά της συγκεκριμένης κατηγορίας υπηρεσιών στον αυξημένο συντελεστή ΦΠΑ. Με την προτεινόμενη διάταξη οι υπηρεσίες αυτές κατατάσσονται εκ νέου στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ (13%).
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο νομοσχέδιο με θέμα «ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ, ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012/27/ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 25ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2012, «ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ, ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ 2009/125/ΕΚ ΚΑΙ 2010/30/ΕΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ 2004/8/ΕΚ ΚΑΙ 2006/32/ΕΚ», ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ 2013/12/ΕΕ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 13ΗΣ ΜΑΪΟΥ 2013 «ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012/27/ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ, ΛΟΓΩ ΠΡΟΣΧΩΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΚΡΟΑΤΙΑΣ» ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ.» προστίθεται άρθρο ως εξής:
Άρθρο …
«1. Καταργούνται, αφότου ίσχυσαν, η περίπτωση β της υποπαραγράφου Δ2 της παραγράφου Δ του άρθρου 2 του Ν. 4336/2015(Α΄ 94) και η παράγραφος β του άρθρου 1 του Ν. 4334/2015 (Α΄ 80).
2. Στο κεφάλαιο Β υπό τον τίτλο «ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ» του Παράρτηματος III του N. 2859/2000 (Α΄ 248) προστίθεται περίπτωση 4, ως εξής:
«4.Η παροχή υπηρεσιών από φιλανθρωπικούς οργανισμούς ή από οίκους ευγηρίας που ενεργείται στο πλαίσιο της κοινωνικής πρόνοιας, εφόσον δεν καλύπτονται με το άρθρο 22».
Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου ισχύει αναδρομικά από την ημερομηνία ισχύος των διατάξεων της περίπτωσης γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 4334/2015.».
Οι προτείνοντες Βουλευτές:
Ιωάννης Μανιάτης
Κωνσταντόπουλος Δημήτριος
Χριστοφιλοπούλου Εύη

Βασίλειος Κεγκέρογλου 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.