Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016

Το ψήφισμα, του ψηφίσματος … Του Γιώργου Βαρδακώστα



Σάββατο 9/1/2016. Ανοίγω τα email. Ποιος μας θυμήθηκε; Για να δω. Το Νομαρχιακό τμήμα Πιερίας της ΑΔΕΔΥ. Θέλουν να μου ευχηθούν για τη γιορτή μου; Μπα μάλλον όχι, αφού η γιορτή μου αργεί ακόμα. Διαβάζω:
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΠΛΑΤΙΑ ΣΥΣΚΕΨΗ-ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Ν.Τ. ΠΙΕΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΔΕΔΥ
Προσκαλούνται μπλα μπλα μπλα σε πλατιά σύσκεψη μπλα μπλα μπλα με θέμα:
«ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΟΛΥΜΟΡΦΗΣ ΠΑΛΗΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ»
Σταλαγματιά σταλαγματιά γεμίζει η στάμνα η πλατιά. Πώς μου ‘ρθε αυτό δεν ξέρω. Πάντως μπράβο σας. Που την βρίσκετε την όρεξη; Και αυτό το «πολύμορφης πάλης» να το μεταφράσω ως η πάλη, που έχει πολλές μορφές; Μου αρέσει πάντως.
- Δημήτρη βαριέμαι, δεν θα πάω. Έπειτα εκεί στο εργατικό κέντρο βρωμάει τόσο, που μου έρχεται να ξεράσω. Είναι κι οι καπνοί από τα αγωνιστικά τσιγάρα … δεν θέλω να πάω.
- Όμως ο θεσμικός σου ρόλος επιβάλλει να πας.
Να το ξέρεις, αυτή τη φορά φταις εσύ, που με έβαλες να πάω. Το σημερινό κείμενο αφιερώνεται σε σένα.
Απόγευμα Τετάρτης 13/1/2016 και ώρα 18:03. Φτάνω στο εργατικό κέντρο. Ελπίζω να μην άργησα. Μπαίνω μέσα και η επαναστατική μυρωδιά της μούχλας με κάνει να συνειδητοποιήσω, που βρίσκομαι. Εδώ σχεδιάζονται οι μεγάλοι αγώνες, σκέφτομαι. Οι οποίοι όμως μάλλον έχουν μουχλιάσει, εξ ου και η γαργαλιστική μυρωδιά. Να φταίνε οι μύκητες; Να φταίει το άσθμα; Δεν ξέρω τι φταίει, αλλά σ’ αυτόν το χώρο δεν είμαι πλέον εγώ. Είμαι κάποιος άλλος. Ίσως είμαι ο Γεωργάκης Ολύμπιος.
Μπαίνω στην κυρίως αίθουσα, το στρατηγείο σα να λέμε, και βλέπω να με περιμένει ένα πλήθος αποτελούμενο από ένα άτομο. Θα μου πεις βέβαια ότι, για να είναι πλήθος, θα πρέπει να αποτελείται τουλάχιστον από 2 άτομα. Αλλιώς ο πληθυντικός δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Εγώ πάλι θα σου θυμίσω ότι, ο συνδικαλιστής είναι αυτός, που αντιστέκεται. Αυτός, που επαναστατεί. Αυτός που δεν δέχεται υποδείξεις. Άλλωστε είναι εκλεγμένος. Όταν λοιπόν η πρόσκληση λέει 18:00, εγώ μπορώ να πάω και στις 19:30, αφού ξυπνήσω με το καλό κι αφού πιω και το καφεδάκι μου. Εννοείται βέβαια ότι, όταν με το καλό έρθω, θα πρέπει να μου πείτε και τι συζητήσατε, όσο έλειπα. Να είμαστε ξηγημένοι. 
Κατά τις 18:30 η σύσκεψη ξεκινά με όσους είναι παρόντες.
Επειδή είμαι πρόεδρος της Ε.Λ.Μ.Ε. και σέβομαι το θεσμικό μου ρόλο δεν επιτρέπεται να λοιδορήσω το πρώτο κομμάτι της σύσκεψης, που αφορά τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις και τα σχετικά. Το δεύτερο όμως, όπως θα καταλάβεις, επιβάλλεται να το λοιδορήσω. Γι’ αυτό το δεύτερο, σκέλος κάτι είχα ψυλλιαστεί από την αρχή.
Επειδή δεν είμαι σίγουρος για το ποιος ήταν ποιος, για να μην κάνω κανένα λάθος και προσβληθούν τα λάθος άτομα, θα μου επιτρέψεις φίλε αναγνώστη να χρησιμοποιήσω κωδικές ονομασίες. Η κυρία Χ, λοιπόν πριν ξεκινήσει η διαδικασία, προσπάθησε να μας προετοιμάσει γλυκά γλυκά. 
- Εε έχουμε και ένα ψήφισμα για μετά. Να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε.
Να πω την αλήθεια, μου φάνηκε πως και της ίδιας δεν πρέπει να της πολυάρεσε το ψήφισμά της. Σαν κάποιος την έβαλε να το παρουσιάσει με το ζόρι. Αν πάλι κάνω λάθος, ας με συγχωρέσει. Άλλωστε ποιος είμαι εγώ; Ένας απλός ρατσιστής.
Τελειώνει λοιπόν το πρώτο σκέλος (το βαρετό) και αρχίζει το δεύτερο σκέλος (το διασκεδαστικό). Το ψήφισμα αφορά το προσφυγικό. Η κυρία Χ κάνει μια γλυκανάλατη εισήγηση περί αλληλεγγύης, οι καημένοι, που πνίγονται στο Αιγαίο, να σου και οι Πόντιοι πρόσφυγες και τα σχετικά. Στο τέλος πετάει και την Εθελοντική Ομάδα Δράσης «Ο Τόπος μου». Σου λέει, όποιος δεν έχει διαβάσει το κείμενο της Ομάδας, μπορεί να επηρεαστεί και να νομίσει ότι, τα δύο κείμενα είναι παρόμοια.
Ο κύριος Σ διαβάζει το ψήφισμα, όχι πολύ 2-3 σελίδες μόνο. Κάπου στην αρχή λέει:
«…Η Κατερίνη, σύμφωνα με δήλωση κορυφαίου υπουργού, αποτελεί έναν από τους υπό επιλογή τόπους υποδοχής και προσωρινής φιλοξενίας προσφύγων. Το ΝΤ Πιερίας της ΑΔΕΔΥ δηλώνει κατηγορηματικά ότι είναι αντίθετο σε πρακτικές απουσίας διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία και άστοχους αιφνιδιασμούς, ωστόσο θεωρεί ότι υπό προϋποθέσεις η ευρύτερη περιοχή μας μπορεί να αποτελέσει ένα τέτοιο χώρο».
Προσέξτε τι λέει αυτή η παράγραφος. Δεν χρειάζεται να συμφωνήσουμε. Αρκεί πιο μπροστά να το συζητήσουμε. Αν εγώ δε συμφωνώ, δεν πειράζει. Αν το έχουμε συζητήσει, εσύ μπορείς να μου κάνεις ότι θέλεις, ακόμα κι αν εγώ δε θέλω.
Να το κάνω λίγο πιο λαϊκίστικο. Εάν εγώ θέλω να σε χουφτώσω, δεν μπορώ να το κάνω. Αν όμως το συζητήσουμε πιο μπροστά, τότε μπορώ να σου κάνω ότι θέλω, θέλεις δε θέλεις.     
Παρακάτω λέει: «Πολιτική για το προσφυγικό - μεταναστευτικό δεν είναι να κλείσουμε τα σύνορα. Δεν είναι να υψώνουμε φράκτες, αλλά αντίθετα να γκρεμίσουμε κι αυτούς που υπάρχουν.»
Εγώ να προσθέσω ότι, η σωστή πολιτική για το μεταναστευτικό είναι να μην υπάρχουν καθόλου σύνορα, ούτε στρατιώτες να τα φυλάνε. Έτσι θα εξοικονομήσουμε τεράστια κονδύλια και δεν θα χρειαζόμαστε και υπουργό Εθνικής Άμυνας. Ούτε και χρειάζεται να υπάρχει και έθνος. Θα το καταργήσουμε μαζί με τα θρησκευτικά. Αρκεί βέβαια το ίδιο να κάνουν και οι υπόλοιπες χώρες, ώστε, αν θέλω, να μπορώ και εγώ να μεταναστεύσω στη Συρία ή το Πακιστάν ή το Ιράκ.
Έxω την εντύπωση ότι ο John Lennon ήταν μέλος του Νομαρχιακού τμήματος Πιερίας της ΑΔΕΔΥ. Lets sing all together:
Imagine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace...
Αφού τελειώνει η ανάγνωση, το λόγο παίρνει ο σύντροφος Τ.
- Έχω να κάνω ορισμένες παρατηρήσεις. Νομίσω ότι πρέπει να συμπληρώσουμε στο κείμενο ότι, την ευθύνη για την προσφυγική κρίση έχει ο διεθνής ιμπεριαλισμός Ε.Ε. - Η.Π.Α. -Ν.Α.Τ.Ο. κ.λ.π. κ.λ.π.
Παίρνω το θάρρος και τον διακόπτω.
- Συγνώμη, σε ποιον απευθύνεται το κείμενο.
- Σε όλους (!!)
- Τι εννοείς «σε όλους»; Θα το μεταφράσουμε και στα αγγλικά;
- Μην ανησυχείς. Τα μεταφράζουν αυτοί όλα (!!)
Ήμαρτον κύριε! Κοίτα τι μαθαίνει κανείς! Διαβάζουν οι Αμερικάνοι τα ψηφίσματα της ΑΔΕΔΥ Πιερίας και τα μεταφράζουν στα αγγλικά, για να ξέρει όλος ο κόσμος τι λένε. Αν όντως είναι αλήθεια, θα στείλω στους Αμερικάνους την περίληψη της πρότασής μου στα πλαίσια του Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, να μου την μεταφράσουν στα αγγλικά, για να μπορεί να τη διαβάσει ο υπουργός. Άλλωστε να μη ξεχνάμε ότι, υπάρχουν υπουργοί της κυβέρνησης, που μιλάνε τέλεια αγγλικά, ενώ δεν έχουν ιδέα από ελληνικά.
Πετάγεται η κυρία Γ:
- Νομίζω ότι μέσα στο κείμενο δεν φαίνεται καλά η ευθύνη του ιμπεριαλισμού. Νομίζω ότι αυτό το θέμα με τον ιμπεριαλισμό πρέπει να το δούμε λίγο.
Νομίζεις αναγνώστη ότι, σου κάνω πλάκα; Ή μήπως νομίζεις ότι η κυρία Γ έκανε πλάκα; Αυτή όμως συνεχίζει.    
- Να τονιστεί στο ψήφισμα ότι, η κυβέρνηση δεν έκανε πράξη την προεκλογική της δέσμευση, να γκρεμίσει τον φράχτη στον Έβρο.
Λες και υλοποίησε όλες τις υπόλοιπες δεσμεύσεις της και έμεινα μόνο ο φράχτης. Ας σοβαρευτούμε λίγο σύντροφοι. Έτσι κι αλλιώς, ένα πουλάκι μου είπε ότι, έχουν ανοίξει κάτι τρύπες στον φράχτη, τις οποίες δεν κλείνει κανείς, οπότε όποιος θέλει περνάει από εκεί.
Κάποιοι όμως δεν καταλαβαίνουν τίποτα. Δεν είναι πάντα όμως ευκαιρία για γιορτή. Να σας το πω αλλιώς ρε σύντροφοι, στη γλώσσα, που καταλαβαίνετε. Ο εργαζόμενος, ο αυτοαπασχολούμενος, ο συνταξιούχος, ο άνεργος, ο φτωχός αγρότης, η λαϊκή οικογένεια τέλος πάντων, όλοι αυτοί ουδόλως ενδιαφέρονται για το διεθνή ιμπεριαλισμό, τον καπιταλισμό και όλες τις μπούρδες, στις οποίες αρέσκεστε τα καταναλώνετε τον πολύτιμο χρόνο μας.
Σ’ αυτή φάση, επειδή το χρονικό διάστημα στο οποίο μπορώ να διατηρήσω την ψυχραιμία μου, έχει παρέλθει και μιας και δεν μου δίνουν το λόγο, τον παίρνω μόνος μου και στη συνέχεια αποχωρώ. Καθώς φεύγω ακούω πίσω μου την κυρία Χ και τον κύριο Σ να με χαρακτηρίζουν ρατσιστή και διάφορα άλλα, που δεν τα συγκράτησα.
Ουφ! Επιτέλους καθαρός αέρας. Δεν φαντάζεσαι αγαπητέ αναγνώστη, πόσο ευτυχισμένος μπορείς να είσαι με ελάχιστα καθημερινά πράγματα, που θεωρούμε όλοι δεδομένα και μόνο όταν τα χάσουμε, καταλαβαίνουμε την αξία τους. Καθαρός αέρας λοιπόν, που ακόμα δεν τον πληρώνω, εκτός και αν ο κύριος Τριανταφυλλίδης έχει καμιά έμπνευση στο μέλλον.  

Γιώργος Βαρδακώστας


[op14]

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.