Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΡΛΙΩΤΗΣ : Πρόκειται για τα δυσκολότερα θέματα Αρχαίων των τελευταίων ετών.


Η Αξιολόγηση των θεμάτων στα Αρχαία Ελληνικά Κατεύθυνσης

Πρόκειται για τα δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών και απευθυνόταν σε μαθητές πολύ καλά προετοιμασμένους.
Στο διδαγμένο κείμενο οι ερωτήσεις ήταν διατυπωμένες με σαφήνεια, απαιτούσαν όμως απαντήσεις μεγάλες σε έκταση και πολύ καλή γνώση των θεμάτων που πραγματεύεται ο Αριστοτέλης στα "Πολιτικά".
Η ερώτηση της εισαγωγής και η λεξιλογική άσκηση κρίνονται εύκολες.

Στο αδίδακτο κείμενο η γραμματική παρατήρηση είχε ζητούμενα βατά αλλά και κάποια αυξημένης δυσκολίας (ἐπτιῶντο, ἐξελάσειαν).
Η άσκηση Γ3α του συντακτικού δεν είχε ιδιαίτερες δυσκολίες, ενώ η Γ3β αφορούσε σε έναν τυπικό εξαρτημένο υποθετικό λόγο, του οποίου η αναγνώριση ήταν εύκολη για πολύ καλά διαβασμένους μαθητές (εξάρτηση από τη μετοχή νομίσαντες  και απόδοση δυνητικό απαρέμφατο).

Πολύ δύσκολη όμως ήταν η μετάφραση του αδίδακτου κειμένου, που είχε δομικά κενά στην αρχή με τους όρους που έπρεπε να εννοηθούν. Υπήρχαν επίσης δυσκολίες εξαιτίας του υπερβατού σχήματος (οἱ μάλιστα τ Ἀλκιβιάδη ἀχθόμενοι) που ανατρέπει τη φυσική σειρά των λέξεων και χαρακτηρίζει το ύφος του Θουκυδίδη. Μάλιστα στην ένατη σειρά εντοπίσθηκε ορθογραφικό λάθος, γιατί το ὅτι είναι αναφορικό και κατά συνέπεια η αντίστοιχη δευτερεύουσα πρόταση είναι αναφορική Λάθος υπάρχει και στο βιβλίο από το οποίο η επιτροπή άντλησε το κείμενο, αφού προέρχεται από το ΣΤ΄ και όχι από το Ζ΄ των Ιστοριών του Θουκυδίδη.  

Τα περισσότερα από τα ζητούμενα υποδείχθηκαν στο χθεσινό τελευταίο μάθημα, ενώ όλα είχαν διδαχθεί με χρονική άνεση και πολλές ασκήσεις στο φροντιστήριό μας
καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.
Η ενότητα 15 υποδείχθηκε χθες σε συνδυασμό με την 11 και 16.
Η ενότητα 11 είχε εξετασθεί ως διαγώνισμα στις 24/3 με αυτούσια την ερώτηση της εισαγωγής. Υποδείχθηκαν επίσης αρκετές από τις λεξιλογικές, γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις.
Το αδίδακτο κείμενο υπάρχει στη θεματογραφία μου, που διανέμεται δωρεάν στους μαθητές μας, ως κείμενο 42 στη σελίδα 44 και διδάχθηκε στο τμήμα των αποφοίτων.
Όλα αυτά οφείλονται στην υπευθυνότητα στη διδασκαλία, τη συνεχή ενασχόληση με τη διαδικασία των πανελληνίων εξετάσεων και την άψογη συνεργασία με συναδέλφους και φροντιστήρια μέλη της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (Ο.Ε.Φ.Ε.).
Οι απαντήσεις δίνονται από το φροντιστήριο μας και την   Ο.Ε.Φ.Ε.

Γιώργος Πουρλιώτης
Φιλόλογος-Φροντιστής (διά βίου)


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.