Τετάρτη 1 Μαΐου 2013

ΠΑΣΟΚ: ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ.



 Δελτίο Τύπου του Τομέα Παιδείας του ΠΑΣΟΚ


Η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Εύη Χριστοφιλοπούλου και ο Γραμματέας του Τομέα Παιδείας ΠΑΣΟΚ Δημήτρης Νικηφόρος συναντήθηκαν σήμερα με στελέχη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στα γραφεία του Κινήματος. Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν οι υποχρεωτικές μεταθέσεις, οι αποσπάσεις και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Σε σχέση με το σχέδιο π.δ. για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών παρατηρούμε ότι, όχι μόνο δεν συμβάλλει στην ορθολογικότερη κατανομή των εκπαιδευτικών, αλλά δημιουργεί επιπρόσθετα σοβαρά προβλήματα. Η δυσλειτουργία του συγκεκριμένου σχεδίου π.δ. προκύπτει ιδίως από τη σύγχυση μεταξύ α) οργανικών και λειτουργικών κενών, β) μεταθέσεων, που αποτελούν μόνιμες υπηρεσιακές μεταβολές, και αποσπάσεων ή διαθέσεων, που αποτελούν προσωρινές μεταβολές.
Θεωρούμε ότι το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο (ν. 3848/2010) μπορεί να επιλύσει τα σχετικά ζητήματα, χωρίς να ταλαιπωρεί επιπλέον τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειές τους.
Σε ό,τι αφορά το θέμα των αποσπάσεων εκτός σχολείου υπενθυμίζουμε ότι ο πρώτος ουσιαστικός περιορισμός τους έγινε το 2010 όταν το ΠΑΣΟΚ είχε την πολιτική ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Τότε επέστρεψαν πάνω από 5000 εκπαιδευτικοί απ’ τα γραφεία στα σχολεία.
Δυστυχώς, αυτή η προσπάθεια δεν είχε συνέχεια. Αντιθέτως, επιχειρείται η επαναφορά «αμαρτωλών» διατάξεων και πρακτικών σε σχέση με τις αποσπάσεις.
Σε κάθε περίπτωση όμως ο περιορισμός των αποσπάσεων δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Σε σχέση με το σχέδιο π.δ. για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών επισημαίνουμε, για άλλη μια φορά, ότι έχουμε πολύ σοβαρές ενστάσεις τόσο για τη λογική που το διέπει, όσο και για πολλές από τις επιμέρους διατάξεις του. Η κριτική μας εστιάζεται κυρίως στα εξής σημεία:
• Το προτεινόμενο σύστημα αξιολόγησης έχει μονομερώς ελεγκτικό-εποπτικό χαρακτήρα, δεν συνδέεται με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, δεν επικεντρώνεται στην τρέχουσα επαγγελματική τους δυνατότητα στην τάξη, αλλά δίνει μεγάλη έμφαση στα τυπικά προσόντα και σε ποικίλης προέλευσης “χαρτιά”.
• Ταυτόχρονα εισάγει διαδικασίες χρονοβόρες, γραφειοκρατικές και μη εφαρμόσιμες, ενώ χαρακτηρίζεται από προχειρότητα, ασάφειες, νομοθετικές ατέλειες, αστοχίες και παραλείψεις.
Ζητούμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει σοβαρά υπόψη τις συγκεκριμένες προτάσεις που έχουμε καταθέσει. 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.