Κυριακή 20 Μαΐου 2012

ΜΑΡΤΙΝ ΣΟΥΛΤΣ - ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Η Ευρώπη να πάψει να είναι μονόχρωμη και συντηρητική


Δηλώσεις Προέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Martin Schulz και Προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελου Βενιζέλου μετά την συνάντηση τους


 

ΔΗΛΩΣΕΙΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ
MARTIN SCHULZ
ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥΣ



Μ. Schulz: Κυρίες και κύριοι, χαίρομαι πάρα πολύ που μου δίνεται η δυνατότητα να βρίσκομαι εδώ και να συναντώμαι με το φίλο μου Ευάγγελο Βενιζέλο, με τον οποίο είχαμε μία πάρα πολύ σημαντική συζήτηση.

Σήμερα βρίσκομαι εδώ με την ιδιότητά μου, του Προέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, γιατί έχω ένα συγκεκριμένο λόγο. Ήθελα εδώ οι Έλληνες και η Ελλάδα να δουν το πρόσωπό μου, να δει η Ελλάδα το πρόσωπο του εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συζήτησα λοιπόν με τον κ. Βενιζέλο, το πόσο απαράδεκτο είναι να γίνεται συνεχώς λόγος για την Ελλάδα, αλλά ποτέ με Έλληνες.

Είναι βέβαια αυτονόητο ότι εγώ, εφόσον έχω έρθει με την ιδιότητά μου του Προέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, είμαι υποχρεωμένος και προβλέπεται να επισκεφθώ όλα τα πολιτικά κόμματα. Εδώ όμως όπου βρίσκομαι είναι σα να είμαι στην οικογένειά μου. Είμαστε οικογένεια, εδώ λοιπόν η συνάντησή μας δεν είναι μόνο επίσημη, αλλά αισθάνομαι ότι έχω να κάνω μία συζήτηση με ένα σύντροφο.


Νομίζω λοιπόν ότι πρέπει να πούμε ξεκάθαρα -και το λέω αυτό με κάθε ειλικρίνεια κ. Πρόεδρε- ότι όλοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση γνωρίζουν το τεράστιο επίτευγμα, την υπηρεσία που προσέφερε το ΠΑΣΟΚ στην Ελλάδα. Γνωρίζουμε επίσης ότι το κόμμα ανέλαβε τις ευθύνες του. Αυτό εκτός Ελλάδος όλοι το γνωρίζουν και νομίζω ότι αυτό είναι κάτι που πρέπει να το επισημάνω.

Εδώ λοιπόν κατ΄ ουσίαν πρέπει να σας πω ότι στη συζήτηση που είχαμε με τον κ. Βενιζέλο συμφωνούμε πάνω σε όλα τα θέματα, υπάρχει απόλυτη συμφωνία, βεβαίως το επίκεντρο των συνομιλιών μας ήταν το πώς θα μπορέσουμε να αναχαιτίσουμε αυτή τη συνεχή διολίσθηση προς τα κάτω.

Κι εγώ θεωρώ -και συμφωνήσαμε βεβαίως- ότι χρειαζόμαστε ξεκάθαρα μέτρα, μέτρα που να δημιουργούν θέσεις απασχόλησης, να δρομολογούν την ανάπτυξη. Και θεωρώ ότι αυτό που πρέπει να κάνει η χώρα είναι αμελλητί να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας κυρίως για τους νέους.

Ευ. Βενιζέλος: Υποδέχομαι με χαρά στην Αθήνα, στο κτήριο της Βουλής, μια μεγάλη ευρωπαϊκή προσωπικότητα, τον Martin Schulz, Πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, φίλο και σύντροφο, ένα μεγάλο Ευρωπαίο σοσιαλιστή.

Είχαμε μια φιλική, μια αδελφική συζήτηση, γιατί ανήκουμε στην ίδια οικογένεια, τη μεγάλη οικογένεια της ευρωπαϊκής σοσιαλδημοκρατίας, που μπορεί να είναι ο μοχλός για την αλλαγή των συσχετισμών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Γιατί πρέπει η Ευρώπη να πάψει να είναι μονόχρωμη, να πάψει να είναι συντηρητική και νεοφιλελεύθερη, πρέπει να προστεθεί ξανά η διάσταση της ανάπτυξης και της κοινωνικής αλληλεγγύης και συνοχής.

Και ο Martin Schulz, από τη θεσμική του ιδιότητα, αλλά και από την ίδια τη φύση του και την πολιτική του καταγωγή, είναι ένα πρόσωπο που μπορεί να παίξει και παίζει καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις αυτές. Ετοιμάζεται να παρέμβει στην επόμενη συνάντηση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, την άλλη εβδομάδα, στις 23 Μαΐου, στις Βρυξέλλες και να παρουσιάσει πολλές σημαντικές ιδέες για την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή στους Αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων.

Το πρόβλημα της Ελλάδας, το γνωρίζει πολύ καλά ο κ. Schulz, γνωρίζει ότι το μεγάλο θέμα είναι η σωρευτική βαθιά ύφεση, ότι είναι απολύτως αναγκαίο να ανακόψουμε την ύφεση, να οργανώσουμε παρεμβάσεις για την ανάπτυξη και γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι το πρώτο πρόβλημα είναι η ανεργία και ιδίως η ανεργία των νέων.

Και ως παλιός Δήμαρχος, πετυχημένος Δήμαρχος, γνωρίζει πόσο σημαντικό ρόλο μπορεί να παίξει η Τοπική Αυτοδιοίκηση στην εφαρμογή προγραμμάτων για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, για την αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων. Έχει όμως πολύ μεγάλο ενδιαφέρον αυτό να περάσει στις Βρυξέλλες, να περάσει στη διεθνή οικονομική κοινότητα, να γίνει αντιληπτό από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.

Άρα, καταλαβαίνουμε πάρα πολύ καλά όλοι εμείς, οι Ευρωπαίοι σοσιαλιστές, ότι η δανειακή σύμβαση και γενικότερα το ευρωπαϊκό πλαίσιο είναι κάτι το δυναμικό, είναι ένα γήπεδο διαρκούς διαπραγμάτευσης. Ξέρουμε να κάνουμε τη διαπραγμάτευση αυτή, έχουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, το σχέδιο αυτό οδηγεί στο να κρατήσουμε όλα τα θετικά της δανειακής σύμβασης και βεβαίως να ανατρέψουμε τα αρνητικά, ανατρέποντας την ύφεση και ανακόπτοντας την ανεργία.

Οι προτάσεις μας είναι συγκεκριμένες, θα στείλω στον κ. Schulz και όλα τα έγγραφα που έχω απευθύνει στον κ. Barroso και τους άλλους ευρωπαϊκούς θεσμούς, με την πολύ συγκεκριμένη πρότασή μας για το τι πρέπει να γίνει. Όχι λόγια, αλλά συγκεκριμένες, οργανωμένες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις, για τον άνεργο, για την ανάπτυξη, για την εθνική οικονομία.

Ευχαριστώ θερμά τον Martin για την επίσκεψή του.

Μ. Schulz: Κι εγώ ευχαριστώ πολύ. 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.