Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

Ο Νέος Νόμος για την Ανώτατη Εκπαίδευση σε 50 ερωτήσεις και απαντήσεις





Γενικές ερωτήσεις και ζητήματα
1. Είναι αναγκαία μία μεταρρύθμιση στην Ανώτατη Εκπαίδευση;
Η ελληνική κοινωνία απαιτεί να εκλείψουν όλα τα φαινόμενα παθογένειας που έχουν αναπτυχθεί, χρόνια τώρα, στην Ανώτατη Εκπαίδευση, τα οποία όχι μόνο υποτιμούν το επιστημονικό δυναμικό της χώρας, αλλά και σταθερά υποβαθμίζουν την παρεχόμενη παιδεία.
2. Ποιοι είναι ο βασικοί στόχοι του νέου νόμου για τα Α.Ε.Ι.;
Βασικός στόχος του νέου νόμου είναι η δημιουργία ενός καινούργιου περιβάλλοντος στα Πανεπιστήμια και τα Τ.Ε.Ι. της χώρας, ώστε οι φοιτητές να μπορούν να αποκτήσουν το μέγιστο δυνατό επίπεδο γνώσεων, που θα τους διασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή προοπτική για το μέλλον τους.
3. Είναι ο νέος νόμος, προϊόν διαβούλευσης και διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς;
Το Υπουργείο Παιδείας επεδίωξε και επέμεινε σε έναν οργανωμένο διάλογο και στην ουσιαστική διαβούλευση, πάνω σε όλα τα θέματα και με χρονοδιάγραμμα, από τον Ιούλιο του 2010 ως την υπερψήφιση του νόμου, με συναίνεση περισσότερων των 5/6 των βουλευτών.
4. Πώς αντιμετωπίζεται το γεγονός ότι μεμονωμένες πλευρές (μία μικρή μερίδα πρυτάνεων, καθηγητών και κομμάτων) έχουν διατυπώσει απειλές για τη μη εφαρμογή του νόμου, αλλά και επιφυλάξεις για το εφαρμόσιμό του;
Οι απειλές για τη μη εφαρμογή του νόμου, ιδιαίτερα όταν προέρχονται από ακαδημαϊκούς με θεσμικό ρόλο εντός των Α.Ε.Ι., συνιστά αρνητικό παράδειγμα για τη νέα γενιά και κυρίως προσβολή για τη Δημοκρατία μας. Επιπλέον, ο λεπτομερής σχεδιασμός και χρονικός προγραμματισμός, όπως αυτοί αποτυπώνονται στο σχέδιο εφαρμογής του νόμου εγγυώνται την ομαλή μετάβαση στο νέο θεσμικό πλαίσιο.

Οι υπόλοιπες ερωτήσεις και απαντήσεις (pdf):
50 Ερωτήσεις – Απαντήσεις

Τα Βασικά ορόσημα για την εφαρμογή του νόμου (ppt):

Κυριότερα Ορόσημα
Οι χρηματοδοτήσεις από Επιχειρησιακά Προγράμματα για την εφαρμογή του νόμου (xls):

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.